طرح ویژه پلیس برای برخورد با تبلیغات و فروش سلاح و اقلام ممنوعه در فضای مجازی
سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی مسئولیت رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این حوزه در سطح کشور را برعهده دارند.
تحقیقات نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی در فضای مجازی، ترفندهای کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری مالی از افراد متقاضی است.
این افراد در واقع هیچ کالایی از جمله سلاح و مهمات را به خریدار ارائه نمیکنند، براساس نتایج حاصل از بررسیهای پلیس، عدم شکایت قربانیان کلاهبرداری از این افراد به دلیل نوع معامله(خرید سلاح و اقلام ممنوعه)، مشوقی برای کلاهبرداران در راستای ادامه کار و فعالیت مجرمانه است.
رئیس پلیس فتا فراجا همکاری مردم با پلیس را یکی از مهمترین عوامل در راستای برخورد با کلاهبرداران فضای مجازی عنوان کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجازی در این حوزه می توانند مراتب را برای اقدام به موقع از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس گزارش شد.
تبلیغات و فروش سلاح(سرد و گرم) از موضوعاتی است که علاوه بر تهدید امنیت زیستی شهروندان، امنیت روانی مردم را نیز با مخاطره جدی مواجه کند./ ایرنا