احمد نورانی

۸ آبان ۱۴۰۱

شاهد حرفه‌ایی

به نقل از دیده بان هشتم :

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه: ️ اطلاعات هر فردی که در مقام شاهد در دستگاه قضا شرکت می‌کند در سامانه‌ای ثبت می‌‌شود تا افرادی که به‌ دفعات زیاد شهادت می‌دهند شناسایی شوند. ️ در این راستا ۸ هزار نفر شناسایی شدند که بیش از ۳ بار در سال شهادت داده‌اند.

️ اطلاعات فردی که در مقام قضا به‌عنوان شاهد حضور پیدا می‌کند در اختیار قاضی قرار داده می‌شود مبنی بر اینکه این شخص در یک سال اخیر چند مرتبه شهادت داده است و قاضی پرونده براساس اطلاعات موجود تصمیم می‌گیرد آیا شخص به‌عنوان شاهد حرفه‌ای شهادت داده است یا در جایگاه واقعی و به‌درستی چندین مرتبه شهادت داده است.

گفتنی است که شهادت یکی از مهم ترین دلایل اثبات در دعوای کیفری می باشد.بر همین اساس برای روشن شدن واقعیت امور و شناخت وقایع، روی این نوع دلیل،تکیه زیادی شده است. اما با توجه به واقعیت موجود در جامعه امروزی،افرادی با دریافت وجوهی اقدام به شهادت کذب می کنند. بر همین اساس با راه اندازی این سامانه ،تا حدودی می توان از این امر ناجوانمردانه جلوگیری شود.

جهت مطالعه بیشتر: نمونه شکایت شهادت دروغ به این مقاله مراجعه کنید

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

ابلاغ قانون جدید تسهیلات ازدواج

اختبار/ قانون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزند و وام مسکن فرزند سوم و بیشتر به شبکه بانکی ابلاغ شد. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج: تسهیلات

شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی

پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، نسبت‌به شیوه‌ی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *