یکی از مهمترین گلایههای مردم در خصوص دفاتر، شلوغ بودن آنهاست که به جهت مراجعات حضوری اتفاق افتاده است؛ برای حل بخشی از این مشکل، سامانهای از طرف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه طراحی و در سکوهای پرکاربردی مانند آپ قرار داده شده و متقاضیان میتوانند از همانجا نوبتشان را اخذ کنند.
پس از انتخاب درگاه خدمات قوه قوه قضاییه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی رفته و پس از ورود شماره تماس ،استان و شهرستان لیستی از دفاتر پیش چشم کاربر نمایش داده می شود که شلوغی و خلوتی آن برای مراجعه کننده مشخص است
بعد از اخذ نوبت نیز، نیاز به مراجعه نیست. چون میدانند چند نفر در مقابل آنها وجود دارد. سامانه زمانی که ۵نفر به نوبتشان مانده تماس میگیرد یا پیامکی ارسال میکند. با این کار مدت زمان مراجعه و انتظار به دفاتر به حداقل زمان میرسد و این موضوع قطعا رضایتمندی را به همراه خواهد داشت.
علاوه بر این، مردم از طریق دستگاههای نوبتدهی که در دفاتر وجود دارد، میتوانند به راحتی، نوبتِ خود را دریافت کنند؛ با این کار ازدحام جمعیت کنترل خواهد شد و احساس رضایتمندی برای دفاتر و مردم ایجاد خواهد کرد. علاوه بر موارد فوق استفاده از فن آوریهای نوین در دفاتر موجب شده است که بسیاری از سفرهای درون شهر و برون شهری برای ثبت پروندهها و پیگیری امور مربوط به آن حذف و هر مراجعه کنندهای میتواند در شهر خود و حتی در محلی که زندگی میکند، تقریبا تمامی مراحل دادرسی را در نزدیکترین دفتر خدمات به محل زندگی اش را بدون نیاز به سفر طی کند./ میزان