مشاوره و وکالت در زمینه دعوای ملکی ثبتی زمین املاک مستغلات

وکالت امور ملکی

آخرین به‌روز رسانی ۲۶ آذر ۱۴۰۲
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه‌ای از دعاوی حقوقی و کیفری است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند. از جمله موضوعاتی مثل دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، خلع ید ، تخلیه ید و تقسیم و افراز املاک مشاع گرفته تا دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی جای می گیرند.
موسسه حقوقی نوران وکیل با معرفی راه کارهای قانونی در زمینه دعاوی ملکی و ثبتی در بستری امن و شفاف، آماده ارائه خدمات حقوقی به هموطنان عزیز می باشد.

مدارک لازم برای طرح دعوا

برای طرح دعاوی ملکی ویا اثبات مالکیت ممکن است مدارک ذیل لازم باشند:

  • مدارک دال بر مالکیت اعم از مبایعه نامه، قولنامه، صلح نامه، سند مالکیت.
  • مدارک دال برتصرف مانند استشهادیه محلی و تامین دلیل.
  • مدارک دال بر رهن بودن یا وام داشتن ملک و عدم تنظیم سند بنام خریدار.
  • اظهارنامه ارسالی
  • سوابق دادگاهی موضوع پرونده ملکی و…

دعاوی ملکی – ثبتی جز دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول می باشد که شامل زمین، آپارتمان، باغات، مستغلات و هرگونه اقداماتی که در خصوص ملک و زمین هست را در بر می گیرد. این دعاوی با توجه به تخصصی بودن موضوع و نیز به دلیل پراکنده بودن قوانین ثبتی، حتما باید قبل از هر اقدامی با وکلای دادگستری با تجربه و متخصص مشورت شود. به طور کلی دعاوی ملکی و ثبتی دارای یک سری ویژگی ها و تشریفات خاصی بوده که حتما باید رعایت شود تا در آینده مشکلی برای ذینفع ایجاد نشود.

برای آشنایی بیشتر با شکواییه و دادخواست و سایر اصطلاحات و فرم های قضایی به این مقاله مراجعه کنید.

ما در زمینه دعاوی ملکی و ثبتی چه خدماتی ارائه می‌دهیم؟

موسسه حقوقی نوران وکیل با دو روش اماده ارائه خدمات تخصصی به شما عزیزان است:

  1. تنظیم اظهارنامه و دادخواست مناسب با رعایت ضوابط قانونی دعاوی ملکی – ثبتی و نیز تنظیم لایحه حرفه ایی با ترفند های ظریف حقوق ثبت در پیش برد روند پرونده نقش به سزایی دارد. یکی از اهداف اصلی موسسه نوران وکیل این است که با کمترین هزینه ممکن( باتوجه به هزینه بسیار بالای حق الوکاله) و بدون نیاز به ورود وکیل دادگستری در پرونده، ،شما شخصا در دعاوی ملکی-ثبتی ، وکیل خود باشید. لازم به ذکر است، تنظیم اظهارنامه، دادخواست و لایحه این دعاوی ، توسط تیم متخصص وکلای پایه یک موسسه نوران انجام می گیرد.
  2. معرفی وکیل دارای پروانه رسمی وکالت دادگستری در تمام نقاط کشور عزیز مان ایران.

با توجه به رشد قارچ گونه موسسات حقوقی فاقد صلاحیت قانونی و حقوقی در دهی اخیر ،شاهد ان هستیم که افراد سودجو و شیادی در قالب این موسسات، پول و اموال مردم را با دادن وعده های واهی به یغما برده اند.
لذاموسسه حقوقی نوران وکیل این مهم را وظیفه خود دانسته که” بدون دریافت هیچ گونه مبلغی ” از شما عزیزان با معرفی وکلای مجرب و متخصصِ کانون وکلا و مرکز مشاوران از کلانشهرهای: از جمله اهواز ،تهران، شیراز و…آمادگی ارائه کلیه خدمات حقوقی در بستری امن و شفاف به تمام هموطنان عزیز را دارد.

لازم به ذکر است مزیت ویژه موسسه حقوقی نوران وکیل از سایر موسسات حقوقی این است که ارتباط شما مستقیما توسط وکیل پایه یک دادگستری پاسخ داده می شود، تا ارائه خدمات حقوقی غیر حضوری از جمله تنظیم اوراق قضایی و نیز معرفی وکیل مناسب و مطمئن به هم وطنان گرامی به نحو احسن و با نظارت کامل مدیر موسسه نوران وکیل صورت گیرد.

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید!