تنظیم اوراق قضایی, تنظیم دادخواست, تنظیم شکواییه, تنظیم لایحه دفاعی, تنظیم اظهارنامه

تنظیم اوراق قضایی

آخرین به‌روز رسانی ۱۱ دی ۱۴۰۲
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

با توجه به گران بودن هزینه حق الوکاله وکیل موسسه حقوقی نوران وکیل در راستای تسهیل خدمات حقوقی برای عموم مردم ایران زمین آمادگی خود را جهت تنظیم حرفه‌ای و تخصصی انواع اوراق قضایی از جمله دادخواست حقوقی، شکواییه کیفری، لوایح دفاعی، اظهارنامه و انواع درخواست‌های حقوقی اعلام می‌کند.

تنظیم دادخواست

دادخواست حقوقی حجر الاساس پرونده مدنی است که اگر به درستی و قانونی تنظیم شود روند پرونده را با سرعت بیشتری به سوی هدف خواهان هدایت می‌کند. دادخواست اولیه، دادخواست واخواهی، دادخواست تجدیدنظر، دادخواست فرجام خواهی، دادخواست اعتراض ثالث و دادخواست جلب ثالث از جمله دادخواست‌های مهم در پرونده‌های حقوقی است. با تنظیم دادخواست به صورت آنلاین از بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری کنید. برای تنظیم دادخواست بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین ابتدا از مشاورین موسسه به صورت رایگان مشورت بگیرید و در صورت لزوم درخواست تنظیم دادخواست حقوقی کنید.

نمونه دادخواست‌ها تنظیم شده: 

دادخواست الزام به تنظیم سند

دادخواست مطالبه وجه با رسید بانکی

دادخواست تقسیط دیه و مهریه

تنظیم شکواییه

زیان دیده از عمل مجرمانه (جرم) باید یک درخواست کتبی مبنی بر تقاضای تعقیب و مجازات متهم را به دادسرا صالح تقدیم کند. این درخواست شکواییه نام دارد. با توجه به اینکه شکواییه اولیه در اثبات تحقق جرم با توجه به دلایل و شواهد شاکی اهمیت دارد توصیه می‌شود تنظیم شکواییه را به وکیل و متخصص آن بسپارید.

نمونه شکواییه های تنظیم شده: 

نمونه شکواییه جرم سقط جنین و مطالبه دیه 

نمونه شکواییه جرم کلاهبرداری 

نمونه شکواییه ترک انفاق فرزند  

تنظیم لایحه دفاعی

اگر شما به هر دلیل مایل به ورود وکیل در پرونده خود نباشید، توصیه می‌شود حدالمقدور لایحه دفاعی را یک وکیل و حقوقدان برای شما تنظیم نماید. چون لایحه دفاعی حرفه‌ای و خوب در حکم یک وکیل خاموش عمل می‌کند که بجای شما در دادگاه با زبان قانون که زبان قاضی است از حقوق شما دفاع می‌کند. تنظیم لایحه را به صورت آنلاین انجام داده و به پرونده خود اضافه کنید.

نمونه لایحه تنظیم شده:  

لایحه دفاعی در قتل عمد

لایحه دفاعی در پرونده مطالبه نفقه 

لایحه دفاعی در جرم خیانت در امانت 

تنظیم اظهارنامه

ارسال اظهارنامه آسانترین و مسالمت آمیز ترین راه کار جهت استیفای حق است. متن حقوقی اظهارنامه در طرح احتمالی دعوا در مراجع قضایی بسیار اهمیت دارد. هزینه تنظیم اوراق قضایی:

هزینه تنظیم اوراق قضایی با توجه به نوع پرونده و پیچیدگی مسئله حقوقی محاسبه می‌شود. بر همین اساس جهت تعیین دقیق هزینه در ابتدا می‌توانید از طریق دریافت مشاوره متنی آنلاین و رایگان موسسه نوران وکیل با تیم حقوقی اطلاعات اولیه لازم جهت تنظیم این اوراق را دریافت کنید.

نمونه اظهارنامه تنظیم شده:  

نمونه اظهارنامه مطالبه شارژ معوقه ساختمان 

 نمونه اظهارنامه فک پلاک خودرو از جانب خریدار

نمونه اظهارنامه اعلام فسخ قرارداد

لازم به ذکر است به موجب لایحه برنامه هفتم توسعه، با الحاق یک بند به بند الف ماده ۱۱۴ به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی از قبیل ارائه و پیگیری دادخواست، شکوائیه به صورت الکترونیکی قوه قضاییه موظف است تا پایان سال اول برنامه، سامانه خودکاربری برای تمامی اشخاص ایجاد نماید تا کلیه درخواست‌های مورد نیاز به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه خدمات قضایی ارسال شود.

به عبارت دیگر به موجب این بند ثبت اوراق قضایی (دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، لایحه دفاعی و…) برای عموم مردم به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر خدمات قضایی و یا مراجعه به وکیل دادگستری انجام خواهد شد، که گامی رو به جلو در جهت استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی است.

 

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل