وکالت دعاوی کیفری توسط وکلای مجرب

وکالت دعاوی کیفری

آخرین به‌روز رسانی ۲۶ آذر ۱۴۰۲
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

عمل مجرمانه لطمه ها و آسیب های مادی و معنوی بسیاری به جامعه وارد می کند. جرم یعنی “هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود.” پس هر عملی را نمی توان جرم تلقی کرد حتی اگر در عرفِ جامعه معمول نباشد. مثلا: عمل دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی جرم نمی‌باشد چون فاقد عنصر قانونی برای تحقق جرم است. موسسه حقوقی نوران وکیل با معرفی راه کارهای قانونی در زمینه دعاوی کیفری، در بستری امن و شفاف، اماده ارائه خدمات حقوقی به هم وطنان عزیز می باشد.

در این مقاله بخوانید: آشنایی با دعاوی کیفری

ارتکاب جرم می‌تواند موجب طرح دو دعوی شود:

الف – دعوای عمومی برای حفظ حدود و مقررات الهی یا حقوق جامعه و نظم عمومی

ب – دعوای خصوصی برای مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم و یا مطالبه کیفرهایی که به موجب قانون حق خصوصی بزه‌دیده است ” مانند حد قذف و قصاص

در دعاوی کیفری ضمانت اجرا در هرصورت اصولامربوط به ازادی خودِ تنِ( جسم) متهم و محکوم است.پس دعاوی کیفری مربوط به *جرم *و مجازات می باشد. برای تنظیم شکواییه مناسب در دعاوی کیفری باید سه عنصر تشکیل دهنده جرم را مورد توجه قرار داد:

  1. عنصر قانونی ( ماده قانونی)
  2. عنصر مادی ( رفتار و عمل فیزیکی مجرمانه)
  3. عنصر روانی ( سوء نیت و اگاهی به عمل مجرمانه)

موسسه حقوقی نوران وکیل در مرحله اول، با تاکید بر صلح و سازش و عدم تسریع در دعاوی کیفری قابلِ سازش، بر اهمیت اخذ اخذمشاوره حقوقی مناسب از تیم وکلای موسسه نوران وکیل، قبل از طرح دعوا در مراجع کیفری تاکید دارد. مزیت و حساسیت اخذ مشاوره حقوقی اولیه در پرونده های کیفری، به این دلیل اهمیت دارد، که اظهارات اولیه شاکی و به خصوص اظهارات متهم پرونده کیفری، بار قانونی بسیار سنگینی دارد. شاید این جمله را در فیلم ها و سریال های پلیسی شنیده باشید “مواظب اظهارات خود باشید چون ممکن است بر علیه شما در دادگاه استفاده شود” تاکید بر همین نکته دارد!

موسسه حقوقی نوران وکیل در زمینه دعاوی کیفری با دو روش اماده ارائه خدمات تخصصی به شما عزیزان است:

  1. تنظیم اظهارنامه و شکواییه مناسب با رعایت ضوابط قانونی دعاوی کیفری و نیز تنظیم لایحه های حرفه ایی با ترفند های ظریف حقوق کیفری در پیش برد روند پرونده های کیفری نقش به سزایی دارد. یکی از اهداف اصلی موسسه نوران وکیل این است که با کمترین هزینه ممکن( باتوجه به هزینه بسیار بالای حق الوکاله) و بدون نیاز به ورود وکیل دادگستری در پرونده، ،شما شخصا در دعوای کیفری، وکیل خود باشید. لازم به ذکر است، تنظیم اظهارنامه، شکاییه و لایحه دعاوی کیفری توسط تیم متخصص وکلای پایه یک موسسه نوران انجام می گیرد.
  2. معرفی وکیل دارای پروانه رسمی وکالت دادگستری در تمام نقاط کشور عزیز مان ایران.
برای آشنایی بیشتر با شکواییه و دادخواست و سایر اصطلاحات و فرم های قضایی به این مقاله مراجعه کنید.

با توجه به رشد قارچ گونه موسسات حقوقی فاقد صلاحیت قانونی و حقوقی در دهی اخیر ،شاهد ان هستیم که افراد سودجو و شیادی در قالب این موسسات، پول و اموال مردم را با دادن وعده های واهی به یغما برده اند.
لذاموسسه حقوقی نوران وکیل این مهم را وظیفه خود دانسته که” بدون دریافت هیچ گونه مبلغی ” از شما عزیزان با معرفی وکلای مجرب و متخصصِ کانون وکلا و مرکز مشاوران از کلانشهرهای: از جمله اهواز ،تهران، شیراز و…آمادگی ارائه کلیه خدمات حقوقی در بستری امن و شفاف به تمام هموطنان عزیز را دارد.

 

برای دریافت مشاوره در دعاوی کیفری و حقوقی با ما تماس بگیرید!