معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره راهاندازی سامانه فواد گفت: سامانه «فواد» (فوریتهای اداری ۱۲۸) یک شماره سه رقمی است که مردم میتوانند تماس بگیرند و مشکلات خوددر مراجعه به دستگاه اداری را گوشزد کنند؛ این سامانه یکی از زیربرنامههای اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم است که آن را عملیاتی کردیم و اکنون به صورت پایلوت در استان قزوین در حال اجراست.
عضو کابینه دولت دوازدهم درباره اینکه تاکنون چند تماس با سامانه فواد در استان قزوین گرفته شده گفت: به طور میانگین روزانه بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ تماس گرفته میشود استانهای دیگر هم به تدریج به سامانه فواد اضافه میشوند تا در نهایت در کل کشور فعال شود.
رفیع زاده با بیان اینکه اکنون بیشتر سوالات و تماس ها با سامانه فواد درباره کارکرد این سامانه است، افزود: گاهی روزانه ۱۰ تا ۲۰ تا شکایت از دستگاههای اداری ثبت میشود که بلافاصله همکاران ما در دستگاههای اجرایی برای حل آن ورود و اقدام میکنند.
معاون رئیس جمهور توضیح داد: در سامانه فواد فرایند به این صورت است که کاربر با سامانه تماس میگیرد، بلافاصله کد رهگیری به او داده میشود، سپس سیستم بلافاصله شکایت وارده را به دفتر بازرسی آن دستگاه ارجاع میدهد؛ تا زمانی که این مشکل حل نشود سیستم، اخطار میدهد تا پاسخ فرد مراجعهکننده داده شود؛ ضمن اینکه فرد شاکی باید احراز هویت شود و نمیتواند ناشناس باقی بماند.
بیشتر بخوانید