رئیس اجرائیات پلیس راهور فراجا از اجرای آزمایشی سامانه رسیدگی اینترنتی به اعتراضات تخلفات رانندگی خبر داد و اظهار کرد: سامانه رسیدگی اینترنتی به اعتراضات تخلفات رانندگی در حال حاضر از طریق سامانه «سخا» بهصورت آزمایشی ارائه میشود و در ادامه در اپلیکیشن «پلیس من» بارگذاری خواهد شد.
متقاضی پس از ورود به سامانه سخا، یکی از پلاکهای تحت مالکیت خود را انتخاب کرده و تخلفات رانندگی مربوطه را مشاهده میکند. در صورت تمایل به اعتراض، دلیل اعتراض را انتخاب و در صورت وجود، مستندات خود را در سامانه بارگذاری میکند.
بیشتر بخوانید
- لینک پرداخت به پیامک جریمه رانندگی اضافه میشود
- بخشنامه:دستورالعمل توقیف وسایل نقلیه و نحوه ترخیص آنها
مراحل ثبت اینترنتی اعتراض
اعتراضات ثبتشده به ربات هوشمند ارسال میشود تا راستیآزمایی صحت اعتراض انجام شود. این ربات به چندین بانک اطلاعاتی از جمله ترددهای ثبتشده توسط دوربینها متصل است و بسیاری از موارد از جمله عدم حضور خودرو در محل تخلف را بهصورت هوشمند بررسی و کنترل میکند.
در ادامه، پرونده الکترونیک اعتراض برای کارشناس مرکز اجرائیات ارسال میشود و نتیجه بررسی به متقاضی اعلام و ارسال خواهد شد.
در صورتی که فرد متقاضی همچنان بر اعتراض خود اصرار داشته باشد، میتواند مجدداً درخواست رسیدگی ارائه کند. در این مرحله، پرونده الکترونیک اعتراض به واحد رسیدگی مجازی پلیس راهور ارسال میشود. این واحد شامل کارشناس اجرائیات راهور و قاضی است.
بر اساس قانون، تا دو ماه پس از تاریخ تخلف، امکان اعتراض به تخلفات رانندگی وجود دارد و این محدودیت زمانی در سامانه نیز اعمال میشود.
پرونده اعتراض مجدد برای کارشناس اجرائیات پلیس راهور ارسال میشود و پس از ثبت نظر کارشناسی و مشورتی، پرونده به کارتابل قاضی منتقل خواهد شد. رأی نهایی توسط قاضی در سامانه اعمال و نتیجه از طریق پیامک و سامانه سخا به متقاضی اطلاعرسانی میشود.
تسنیم