احمد نورانی

۲۰ دی ۱۴۰۱

ربات وکیل  در دادگاه 

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، برای اولین بار قرار است یک ربات وکیل به موکلش در یک دادگاه رسمی مشاوره حقوقی بدهد. ماه آینده میلادی یک نرم‌افزار هوش‌ مصنوعی پیشرفته قرار است در یک جلسه رسیدگی به یک پرونده مرتبط با تخلفات رانندگی و سرعت غیرمجاز، به کاربر خود مشاوره حقوقی دهد. نام متهم و محل دادگاه هنوز اعلام نشده است.
هوش‌مصنوعی روی یک گوشی هوشمند فعال می‌شود و قبل از این که به متهم مشاوره حقوقی دهد، ابتدا جلسه دادگاه را گوش می‌کند، اتهام‌های وارده را می‌شنود و بعد از تحلیل داده‌ها و مطابقت آن‌ها با قوانین و مقررات، به متهم مشاوره حقوقی می‌دهد که چگونه از خود دفاع کند و به چه ماده قانونی استناد کند.
ایده طراحی و ساخت یک «ربات وکیل» در شرکت DoNotPay توسعه یافته است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ توسط جاشوا برودر، دانشمند کامپیوتر دانشگاه استنفورد، با هدف ارائه کمک‌های حقوقی به راننده‌ها برای دفاع بهتر در دادگاه‌ها و نپرداختن جریمه‌های رانندگی راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون در بریتانیا و آمریکا در دسترس است.
شرکت DoNotPay از سال ۲۰۲۰ فعالیت‌های خود را روی توسعه هوش مصنوعی متمرکز کرد.
از زمان راه‌اندازی و استفاده از این نرم‌افزار در سراسر بریتانیا و ایالات متحده، شمار زیادی از کاربران، از خدمات آن برای انجام طیف گسترده‌ای از کارهای اداری و نامه‌‌نگاری‌های رسمی، در ارتباط با شرکت‌های بیمه یا شکایت از مقام‌های محلی، یا حتی کارهای مهاجرتی مانند تقاضای ویزا و روادید گردشگری استفاه کرده‌اند.
اخیرا یک وکیل دادگستری در یک شرکت حقوقی مستقر در لندن، توانست از هوش‌مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل اسناد یک پرونده پیچیده استفاده کند.
در این پرونده، هوش مصنوعی موفق شد چهار هفته سریع‌تر از متوسط حقوق‌دانان، ۱۰هزار برگه حقوقی را بخواند و در نهایت نتیجه‌گیری قابل قبولی ارائه دهد. در این پرونده، شرکت حقوقی لندنی ۵۰ هزار پوند صرفه‌جویی کرد.
انتظار می‌رود بهره‌گیری از ربات‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش‌مصنوعی در سال‌های آینده با سرعت زیادی در کشورهای مختلف جهان، در حوزه‌های متفاوت اداری-حقوقی و.. فراگیر شود. هنوز خلاهای قانونی پرشماری وجود دارد و نظام‌های حقوقی-قضایی کشورها باید خود را برای مواجه با نرم‌افزارهای و ربات‌های وکیل و حقوق‌دان آماده کنند.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست: توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی به منظور حفظ محیط زیست قانون محدودیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی از هفته زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *