به گزارش اختبار به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد امامی درباره نحوه ثبت شکایت در این سامانه عنوان کرد: مشترکینی که تماس های تبلیغاتی صوتی را دریافت می کنند پس از اطمینان از اینکه شماره تماس گیرنده به کدام اپراتور مربوط می شود، میتوانند با تماس با شماره ۱۹۵ یا مراجعه به این سامانه و با انتخاب دستهبندی تلفن ثابت، انتخاب سرویس مکالمه، انتخاب اپراتور و تماس صوتی تبلیغاتی برای ثبت شکایت مربوط به تماسهای صوتی تبلیغاتی اقدام کنند.
چگونه از طریق سامانه ۱۹۵ از تماسهای تبلیغاتی صوتی شکایت کنیم؟
گام نخست
برای شکایت از تماسهای تبلیغاتی صوتی در گام اول باید بدانید شمارهای که با آن تماس تبلیغاتی صورت گرفته است، مربوط به کدام اپراتور میشود.
گام دوم
پس از آن وارد سامانه ۱۹۵ به نشانی https://195.cra.ir شده و بر روی گزینه ثبت شکایت بزنید.
سپس بر مراحل زیر را جهت احراز هویت طی نمایید. لازم است در این مرحله شماره تماسی را وارد نمایید که مالکیت آن متعلق به همان شماره ملی باشد که وارد مینمایید. کد تاییدی که به شماره وارد شده پیامک میشود را وارد نموده و بر روی گزینه مرحله بعد بزنید.
سپس آدرس مذکور را در کادر بالا سمت راست وارد نمایید.