معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی طی یک سال گذشته در ۴۵ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور راه اندازی شده و در حال خدماتدهی به ایرانیان خارج از کشور است.
این اقدام در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی و افزایش رضایتمندی هموطنان خارج از کشور انجام شده است.
در گذشته ایرانیان خارج از کشور برای دریافت مدارک هویتی خود باید ضمن حضور در داخل کشور، نسبت به ثبت درخواست مدارک هویتی خود در اداره کل امور خارجه ایرانیان خارج از کشور اقدام کرده و یا به کنسولگریهای خاص مراجعه میکردند که روند طولانی شدن پست مدارک به ایران و بازگشت مدارک به کنسولگری موجب نارضایتی ایرانیان خارج از کشور شده بود.
طی سالهای اخیر و در راستای تسهیل در ارائه خدمات هویتی با همکاری وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفیت بین دستگاهی، ارتباط الکترونیک کنسولگریها با سازمان ثبت احوال کشور برقرار شده و هم اکنون در بیش از ۱۳۰ نمایندگی خارج از کشور تمامی خدمات هویتی به ایرانیان ارائه میشود.
کارگر با اشاره به راه اندازی پروژههای جدید در سازمان ثبت احوال کشور بویژه سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در ۴۵ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران طی یکسال اخیر افزود: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی، وب سرویس دریافت الکترونیک اسناد ولادت، اسناد وفات، اسناد ازدواج و طلاق و وب سرویس دریافت الکترونیک درخواست صدور شناسنامه مجدد در کنسولگریها فعال شد و هم اکنون تمامی درخواستها به صورت الکترونیک به سازمان ثبت احوال کشور ارسال و خدمات در کوتاهترین زمان به ایرانیان خارج از کشور ارائه میشود./ باشگاه خبرنگاران جوان