احمد نورانی

۴ بهمن ۱۴۰۱

نامه رئیس اسکودا به رؤسای کانون‌های وکلای کشور

به نقل از دیده بان هشتم : رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از کانون های وکلا درخواست کرد متنی پیرامون تبصره ماده ۴۸ جهت ارسال به مقامات قضایی ارائه کنند.
دکتر جعفر کوشا در نامه‌ای خطاب به رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری به ایشان پیشنهاد داد «تمامی رؤسای کانون‌ها به صورت جداگانه یا جمعی متنی علمی را در این خصوص تهیه کنند تا از طریق اتحادیه به مقامات ذی‌صلاح ارسال شود.»
شایان ذکر است پیشتر کانون‌های وکلای اصفهان، کردستان، البرز و همدان به صورت صریح در این زمینه موضع گیری کرده‌اند.

متن نامه به شرح زیر است:

روسای محترم کانونهای وکلای دادگستری ایران
با سلام و احترام
اکثر شعب دادگاههای انقلاب اسلامی با حضور وکلای تعیینی در جرایم علیه امنیت مخالفت میکنند و با تفسیری غیر موجه از تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری (اصلاحی ۱۳۹۴) مانع اعمال حقوق دفاعی متهمان این جرایم میشوند. لذا پیشنهاد میشود تمامی روسای کانونها به صورت جداگانه یا جمعی متنی علمی را در این خصوص تهیه کنند تا از طریق اتحادیه به مقامات ذیصلاح ارسال شود.
جعفر کوشا(رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران)

چندی پیش رئیس اسکودا نیز طی نامه ایی به رئیس دیوان عالی کشور این مورد را متذکر شده بود.
گفتنی است مطابق تبصره ماده ۴۸ قانون ایین دادرسی کیفری در جرایم امنیتی فقط وکلای مورد تایید رئیس قوه قضاییه امکان ورود به این پرونده ها را داشته که این تبصره با حقوق اساسی عامه که در اصل۳۵ قانون اساسی تصریح شده است منافات و تعارض بیّنی دارد.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد

آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیر تجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *