احمد نورانی

۲۱ آبان ۱۴۰۲

هشدار مخابرات به مشتریان درباره کلاهبرداری از طریق تلفن ثابت

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اعلام هشدار به مشتریان درباره برخی سوءاستفاده ها از تلفن ثابت به بهانه هایی مانند برنده شدن در قرعه کشی گفت: هیچ گونه تماسی از سوی این شرکت و نهادهای رسمی برای پرداخت جوایز یا اعلام برندگان صورت نمی‌گیرد و اطلاع رسانی درباره طرح های مختلف یا جوایز مخابرات تنها از طریق درگاه‌های رسمی ارتباطی شرکت، مانند پرتال سازمانی مخابرات انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، وقتی در تماس‌های تلفنی به شما می‌گویند برنده‌ی جایزه‌ای فوق‌العاده از یک مسابقه شده‌اید که احتمالاً شما هیچ‌گاه در آن مسابقه شرکت نکرده‌اید؛ زمانی که می‌گویند برای دریافت جایزه باید مبلغی پرداخت کنید و یا از شما می‌خواهند، اطلاعات کاملاً شخصی و محرمانه‌ی مالی خود را در اختیارشان قرار دهید، مشخص است که باید محتاط باشید، زیرا سیستم‌های تجاری مطمئن و قانونی، هیچ‌گاه نیاز بر جزئیات حساب مالی شما ندارند و حتی اگر قرار باشد پولی یا جایزه‌ای را به شما بدهند، نیاز به رمز عبور کارت شما را ندارند و دادن شماره حساب یا شماره کارت کفایت می‌کند.

نکته مهم این است شما حق دارید درباره هر شخصی که تلفنی با شما تماس می‌گیرد و به شما پیشنهاد می‌دهد، بررسی‌های لازم را انجام دهید، با نامه‌نگاری از آن‌ها اطلاعات کاری بخواهید، تماس بگیرید، مرجع‌های آن‌ها را استعلام کنید و زمانی برای فکر کردن و تصمیم‌گیری در مورد پیشنهاد آن‌ها داشته باشید؛ زیرا افرادی که به‌طور قانونی و به دور از هرگونه کلاهبرداری به‌صورت تلفنی بازاریابی انجام می‌دهند، از این‌که اطلاعات فعالیت معقول و منطقی خود را در اختیار شما قرار دهند، خوشحال می‌شوند.

در همین رابطه به تازگی محمدرضا بیدخام-مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- با اعلام هشدار به مشتریان درباره برخی سوءاستفاده‌ها از تلفن ثابت به بهانه هایی مانند برنده شدن در قرعه کشی گفت: هیچ گونه تماسی از سوی شرکت مخابرات ایران و نهادهای رسمی برای پرداخت جوایز یا اعلام برندگان صورت نمی گیرد و اطلاع رسانی درباره طرح های مختلف یا جوایز مخابرات تنها از طریق درگاه های رسمی ارتباطی شرکت، مانند پرتال سازمانی مخابرات انجام می شود.

طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، در موارد معدودی، عده‌ای افراد سودجو با سوءاستفاده از نام و اعتبار شرکت مخابرات ایران به بهانه برنده شدن و پرداخت جایزه و اعلام اسامی برندگان از برخی رسانه‌های جمعی، اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی با مشترکان تلفن ثابت و اعلام این تماس از سوی مخابرات کرده اند.

بیدخام افزود: اطلاع رسانی درباره طرح ها یا جوایز مخابرات تنها از طریق درگاه های رسمی ارتباطی شرکت مانند وب سایت www.tci.ir انجام می شود.

لازم به ذکر است سال گذشته هم گزارش‌هایی درمورد برخی از تماس‌های تلفنی کلاهبرداران از طریق خطوط تلفن ثابت به بهانه عملیات کابل برگردان و ارائه خدمات ارتباطی ارائه شد که شرکت مخابرات ایران اعلام کرد این تماس‌ها جنبه کلاهبرداری داشته و ارتباط شرکت مخابرات ایران با مشتریان از طریق درگاه‌های رسمی انجام می‌شود.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

دستورالعمل رسیدگی به دعاوی ورشکستگی

دستورالعمل رسیدگی به دعاوی ورشکستگی مصوب ۱۴۰۳/۷/۱۰ رئیس قوه قضائیه در اجرای مقررات مربوط به ورشکستگی و به منظور دقت در رسیدگی به دعاوی مذکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *