احمد نورانی

۱ آذر ۱۴۰۲

آخرین وضعیت پرونده‌های حمید نوری

به گزارش ایسنا : سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضاییه در خصوص پرونده حمید نوری گفت:  کمافی سابق همچنان که در روند برگزاری دادگاه بدوی حمید نوری مشاهده کردیم روند دادگاه تجدیدنظر او هم با تخلفات عدیده حقوقی و قانونی علیه این فرد روبرو شده است. به گونه‌ای که بارها این روندهای سیاسی و غیرحقوقی علیه یک زندانی و  کسی که درمظان اتهام است سوی وکلای سوئدی حمید نوری مورد اعتراض واقع شده است گرچه این اعتراضات مکرر مورد استماع واقع  نشده است. هنوز حکم دادگاه تجدیدنظر صادر نشده و امیدواریم که برخلاف روند دادگاه که الان ملاحظه می شود و واجد این ایرادات است، انشای حکم براساس موازین حقوق بشری و قانونی باشد. آنها در آنجا کار سیاسی می کنند و مداخله جدی در دادگاه دارند و روند به گونه ای است که قابل دفاع نیست.  

ستایشی خطاب به قاضی پرونده حمید نوری ادامه داد: بدون هیچ شایبه ای رسیدگی کنند و خدا و قانون را در نظر بگیرند. من به قاضی پرونده می گویم که رعایت جنبه های عدالت و قانون مداری را داشته باشد و از تحت تاثیر قرار گرفتن فضاسازی های سیاسی اجتناب کند.  ما بار دیگر اعلام می کنیم که تمام پرونده سازی علیه این شهروند محبوس ما اجحاف از حقوق بشریت بوده وهیچ گاه حکمی به جز برائت که حق مسلم یک بی گناه دربند توطئه و بی توجهی است، این اقدامات را به رسمیت نخواهیم شناخت.  

وی افزود: آخرین جلسه دادگاه حمید نوری در ۷ و ۸ نوامبر سال ۲۰۲۳ برگزار شده و در این دو جلسه وکلای آقای نوری آخرین دفاعیات خود را مطرح کردند. در حال حاضر دادگاه تجدیدنظر تا زمان صدور حکم باز هم بازداشت آقای نوری را تمدید کرده اند. حکم دادگاه تجدیدنظر در ۲۸ آذرماه سال جاری قاعدتا صادر خواهد شد. دادستان کل به همتای سوئدی نامه نوشته و آمادگی دستگاه قضایی به همتایان سوئدی اعلام کرده است. با این حال متاسفانه دولت سوئد درخواست معاضدت قضایی با تاخیر ناموجه به وزارت امور خارجه به ما ارسال کرده است. با این تاخیر ناموجه عملا عادلانه بودن رسیدگی در پرونده حمید نوری زیر سوال رفته است و حکم برائت این شهروند ایرانی باید صادر شود و انتظار داریم این حکم در دادگاه تجدیدنظر بروز پیدا کند.  حدود ۴۵ مورد نقص شکلی و ماهوی در آرایی که صادر شده دیده شده است. سوئد باید محلی برای اجرای عدالت باشد.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *