احمد نورانی

۱۴ آذر ۱۴۰۲

آخرین وضعیت پروندۀ لاکسون

به نقل از فارس / سخنگوی قوه قضائیه: پرونده‌هایی در استان‌های ایلام، بوشهر، البرز، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی تشکیل شده و مشخص شد یک پروژۀ هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم‌افزار laxsson اقدام به شبکه‌سازی، عضوگیری و جذب سرمایه و فعالیت غیرمجاز کرده است.

این شرکت ادعا داشته به کمک هوش‌ مصنوعی در معاملاتش موفق است. لاکسون با تبلیغات گسترده و پرداخت هدایایی مثل گوشی و شمش طلا به مدیران و سرشاخه‌ها، قریب به ۵۰ هزار نفر را در استان ایلام به عضویت خود در آورده و سرانجام حدود هزار میلیارد تومان از سرمایۀ سپرده‌گذاران را جذب کرده است.

تاکنون قریب به هزار نفر مالباخته اعلام شکایت کرده و ۵ نفر از سرشاخه های اصلی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت و عضوگیری و شبکه‌سازی با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و ۲ نفر دیگر به همین اتهام تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که با دادن وثیقۀ ۴ تا ۶ میلیارد تومانی آزاد شدند.

دستور توقیف ۴۰ حساب بانکی صادر و توقیف ۱۰۰ حساب بانکی دیگر در دست اقدام است. دستورات لازم برای شناسایی سایر مؤسسان و سرشاخه‌های این شرکت صادر و تعدادی از مرتبطان هم احضار شده‌اند.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *