احمد نورانی

۷ آبان ۱۴۰۲

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۲ تکمیل ظرفیت ندارد

به نقل از خبر خوان حقوقی میزان : درحالیکه در روزهای اخیر بعضی داوطلبان مردود شده‌ی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه  درخواست انجام تکمیل ظرفیت برای این آزمون را مطرح می‌کنند،  به نقل از بعضی مسئولان این مرکز نوشت که این آزمون تکمیل ظرفیت نخواهد داشت.

در این گزارش به نقل از مدیران این مرکز و با اشاره به قانون تسهیل، آمده است:

 بر اساس این قانون ظرفیتی وجود ندارد که افراد به دنبال تکمیل آن هستند! بر اساس قانون تسهیل افرادی که در آزمون وکالت توانسته‌اند حد نصاب نمره را کسب کنند، امکان ثبت نام را دارند و در این رابطه ظرفیت و یا سقف تعدادی مشخص نشده، از همین رو تکمیل ظرفیت در قانون تسهیل معنا و مفهومی ندارد.

اسماعیل حسینی ایجی، نماینده مرکز وکلا قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی: تکمیل ظرفیتی نخواهیم داشت. با توجه به قانون تسهیل هر کسی که بتواند تراز ۷۰درصد یک درصد برتر در این آزمون را کسب کند، در این آزمون قبول شده است. در چنین شرایطی تکمیل ظرفیت معنا و مفهومی ندارد.

یکی دیگر از مدیران مرکز وکلا با اشاره به قانون تسهیل بیان کرد: بر اساس این قانون ظرفیتی وجود ندارد که افراد به دنبال تکمیل آن هستند! بر اساس قانون تهسیل افرادی که در آزمون وکالت توانسته‌اند حد نصاب نمره را کسب کنند، امکان ثبت نام را دارند و در این رابطه ظرفیت و یا سقف تعدادی مشخص نشده، از همین رو تکمیل ظرفیت در قانون تسهیل معنا و مفهومی ندارد.

افراد مختار هستند که در آزمون وکالت هر یک از دو نهاد (مرکز وکلا و یا کانون وکلا) ثبت نام کنند، افرادی که حد نصاب را کسب نکرده اند، به عنوان افراد پذیرفته شده (قبول شده) در این آزمون محسوب نمی‌شوند. براساس قانون تسهیل ظرفیتی در آزمون وجود ندارد که نیازی به تکمیل آن باشد! بنابرین تکمیل ظرفیتی نخواهیم داشت. / فارس

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *