احمد نورانی

۲۶ دی ۱۴۰۲

اجرای قانون حجاب قبل از انتخابات

به نقل از اعتمادآنلاین / روزنامه هم میهن با علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری درباره اظهارات تازه سخنگوی شورای نگهبان درباره حق‌رای بی‌حجابان گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 
حقوق مردم را نه‌فقط برای رای دادن، بلکه در هیچ جایی نمی‌شود سلب کرد. نمی‌شود اماکن را پلمب، خودرویی را توقیف، محروم از ورود به بانک و ادارات و… کرد. اگر طحان‌نظیف این موضوع را قبول دارد، نمی‌شود بگویند جایی که به نفع ماست اشکال ندارد و چون اینجا حق رای به جمهوری اسلامی است کسی نمی‌تواند این حق را سلب کند و حتی بدتر از این هم باشند نمی‌توان حق او را سلب کرد. ولی اگر موضوعی را نخواهیم می‌توانیم خودروی آنها را توقیف، اماکن را پلمپ کنیم و مانع ورودشان به ادارات و بانک شویم.

آقایان باید شهامت داشته باشند و اگر قرار است که این مصوبه (قانون حجاب) تایید شود قبل از انتخابات این مصوبه را اجرایی کنند. چراکه مردم می‌گویند کارشان که تمام شد و آن را اجرایی کردند. به نظر می‌رسد برخی روی آگاهی جامعه کم حساب می‌کنند. این مصوبه را هم مانند دیگر اقدامات‌شان اجرایی کنند و بگویند: «همین است که هست.» چون پیام بسیار بدی دارد اگر این مصوبه بعد از انتخابات اجرا شود. 

گفتنی است چندی پیش سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری  خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درصورت تصویب قانون عفاف و حجاب، اگر زنی بی‌حجاب برای رای دادن به صندوق‌های رای مراجعه کند، مانعی برای او ایجاد می‌شود؟ گفت:

«حق رای در هیچ قانونی سلب نشده و حتی توسط دادگاه نیز سلب شدنی نیست. نباید موضوع حجاب موجب دو قطبی شدن در انتخابات شود.»

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *