احمد نورانی

۲۱ آبان ۱۴۰۲

ادغام صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری با سازمان تامین اجتماعی

به نقل از خبر خوان حقوقی میزان :
محمدتقی نقدعلی رئیس هیات تحقیق و تفحص از کانون‌ وکلا: شما ببینید وکلا چقدر در سال های اخیر به فلان مسئول در وزارت اقتصاد و بهمان نماینده مجلس توهین کرده اند.

در طی فرآیند تحقیق و تفحص به موارد خوبی رسیده‌ایم که در گزارش به آنها اشاره می‌شود، از جمله این موارد می‌توان به هزینه‌های گزاف نقل و انتقالات اشاره کرد، هزینه‌هایی که برای دریافت آنها هیچ گونه مبنای قانونی وجود ندارد، اکثر وکلا به ما مراجعه می کنند و از اینکه این پول ها را بالاجبار پرداخت نموده، ناراضی اند، روسای کانون ها بدانند دریافت این مبالغ با وجود نارضایتی افراد مشکل شرعی دارد.

دوران تلکه کردن وکلا بابت نقل و انتقال تمام شده و با توجه به عدم وجود مبنای قانونی برای دریافت نقل و انتقالات، وکلا هیچ مبلغی برای نقل و انتقالات پرداخت نکنند و سایر وکلا، در صورتی که نسبت به پرداخت پول در زمان نقل و انتقال ناراضی بودند، مبلغ پرداختی را پس بگیرند. ما در هیئت تحقیق و تفحص کنار وکلا هستیم.

موضوع اعطای پروانه وکالت به برخی افراد بدون شرکت در آزمون و حتی خارج از شرایط بند دال ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص به آن رسیدیم.

اگر داوطلبان آزمون های وکلا از روسای هر کانون شکایت کنند با توجه به اینکه آزمون سال ۱۴۰۲ برگزار نشده، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون مذکور محکوم خواهند شد (محرومیت از حقوق اجتماعی درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی که شامل محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت حداکثر به مدت ۵ سال نیز می تواند باشد) و موظف به برگزاری آزمون هستند.

یکی از مواردی که ان شالله آن را به زودی دنبال خواهیم ادغام صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری با سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود، چرا که هم اکنون وکلا بیمه درمانی ندارند و در این بین بسیار تحت فشار هستند که انجام این کار کمک زیادی به وضعیت وکلا خواهد کرد.

تعداد قبولی های مشترک در آزمون های وکالت اخیر بین ۹ الی ۱۱ هزار نفر برآورد می شود.

کارآموزان بدانند در مورد فعال شدن سامانه سی ام اس و اشتغال کارآموزان سال ۱۴۰۰ کانون های وکلا به جای همراهی مقاومت و غالباً کارشکنی می کنند. آقای پورسید روز سه‌شنبه به بنده قول دادند که هفته آینده با همراهی کانون های وکلا مشکل قبولی‌های ۱۴۰۰ را حل کنند.  / همشهری

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *