احمد نورانی

۲۸ آبان ۱۴۰۲

اظهارات قابل تامل نایب رئیس اول هیئت تحقیق‌ و تفحص از کانون‌ وکلا

همشهری نوشت : علی‌اصغر عنابستانی نایب رئیس اول هیئت تحقیق‌ و تفحص از کانون‌ وکلا: حدود یک و نیم ماه گذشته آقای پورسید قول دادند که زمینه فعال شدن سامانه سی ام اس کارآموزان سال ۱۴۰۰ فراهم شود، متاسفانه تاکنون تغییری در وضعیت این عزیزان صورت نگرفته است، روسا و اعضای هیئت مدیره کانون‌ها برای انجام این موضوع همکاری نمی‌کنند.

وکلا برای انجام نقل و انتقال هیچ گونه مبلغی پرداخت نکنند و اگر کانونی درخواست وجوهی بابت نقل و انتقال را داد، با توجه به اینکه پرداخت هزینه بابت این موضوع هیچ گونه مبنای قانونی ندارد، مراتب را به هیئت تحقیق و تفحص ارجاع یا راساً از مدیران کانون مذکور شکایت کنند.

حق وکلا است بدانند که نائب رئیس هیئت مدیره یک کانون چگونه فله ای چند ده نفر را بدون توجه به آیین نامه نقل و انتقالات آن هم در دو روز منتهی به انتخابات منتقل می‌کند، چگونه بین فرد توصیه شده، بستگان فلان و بهمان مسئول با افراد عادی تبعیض قائلند.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد اسکودا از محل برگزاری آزمون وکالت سال جاری ۲۰ میلیارد تومان عایدی داشته است سوال این است که محل هزینه این مبالغ کجاست؟ وضعیت نظم و انضباط مالی برخی کانون‌ها اصلا قابل قبول نیست.

برخی افراد عنوان می کنند وکلای بعد از قانون تسهیل بی سواد هستند، این موضوع را اصلا قبول نداریم. سطح سوالاتی که در آزمون وکالت سال جاری را ببینید، سوالات اختلافی، خارج از منابع و غیراستاندارد را با سوالاتی که خود آقایان در اواخر دهه هفتاد و هشتاد با آن در آزمون پذیرفته شده اند را ببینید، همین افرادی که وکلا را بی سواد خطاب می‌کنند اگر در آزمون امسال شرکت می‌کردند نمره کمتری نسبت به این پذیرفته شدگان کسب می‌کردند. برخی که خود با توصیه نامه فلان و بهمان نهاد و شخص وارد عرصه وکالت شده و اصلاً آزمون نداده اند، پذیرفته شدگان بعد از قانون تسهیل را بی سواد خطاب می‌کنند.

باید آنقدر وکیل داشته باشیم که مردم برای هر کاری با کمترین هزینه سراغ وکلا بروند و از وکلا مشورت بگیرند.

آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ می‌بایست بر اساس قانون تسهیل برگزار شود. با استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس موضوع برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ را پیگیری می‌کنیم.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *