احمد نورانی

۱۸ آذر ۱۴۰۲

اعلام جرم شورای رقابت علیه ۱۳ نهاد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان / سخنگوی شورای رقابت: مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی تا سال ۱۳۹۷ اجازه داشتند که بیش از ۴۰ درصد سهم بازار هر کالا یا محصول را داشته باشند اما بعد از این تاریخ نباید بیش از ۴۰ درصد سهم داشته باشند و موظفند  که گزارش آن را به شورای رقابت اعلام کنند که ۱۳ نهاد از اعلام آن خودداری کردند.

این ۱۳ نهاد عبارتند از: بنیاد مسکن،‌ بنیاد ۱۵خرداد،‌ بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی،‌ هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی، سازمان اتکا، شهرداری تهران، شهرداری کرمانشاه، شهرداری کرج، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح.

در ادامه سخنگوی شورای رقابت گفت : علیه ۱۳ نهاد غیردولتی، تعاونی، نظامی و انتظامی مشمول مادۀ ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اعلام جرم صورت گرفت.

در مادۀ ۶ که ذکر شد آمده: «نهادها و مؤسسات عمومی و غیردولتی و… ملزم به ارائه گزارش ۶ ماهه به شورای رقابت در خصوص مجموع مالکیت مستقیم و غیرمستقیم کلیه شرکت‌های تابعه و وابسته خود در هر بازار تولید کالا و خدمات و نیز حق مالکیت مجموعا حداکثر تا ۴۰ درصدی سهم بازار و مالکیت هر کالا و خدمات هستند».

در پی همکاری‌نکردن موثر برخی نهادها به‌دلیل ارائه‌نکردن اطلاعات و شفافیت اقتصادی این نهادها مجرم شناخته و علیه‌شان در شعب مختلف دادگاه اعلام جرم شده است./ فارس

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *