احمد نورانی

۱ مرداد ۱۴۰۲

اقشار کم درآمد و دهک‌های اول تا پنجم جامعه، خدمات رایگان دریافت می‌کنند

مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در بحث بیمه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا وظایف به درستی انجام شود، طعم شیرین بسیاری از اقدامات در بیمه سلامت از جمله اختصاص بیمه رایگان برای بیش از ۶ میلیون نفر در سال گذشته بار‌ها برای بیمه شدگان تکرار شد که به نوعی عدالت محوری در حوزه سلامت بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این که برای تمامی بیمه شدگان باید برنامه داشته باشیم و خدمات باید در شأن مردم باشد، ادامه داد: افتخارات بیمه سلامت در خدمات دهی بسیار است و ما توانستیم بخشی از مشکلات بیمه شدگان را مرتفع کنیم، بیمه سلامت با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود در حوزه‌هایی، چون بیماران صعب العلاج، پوشش بیمه رایگان اقشار کم درآمد جامعه و دهک‌های پایین تا دهک پنجم خدمات ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک دولت در این حوزه به بیمه سلامت بسیار کمک کرد و در این مسیر تدابیر ویژه نیز برای عقد قرار داد جدید با مؤسسات و داروخانه‌ها در نظر گرفته شد، البته منابع و اعتبارات باید به موقع در اختیار ما قرار گیرد؛ تا بتوان خدمات را در شرایط بهتری در اختیار بیمه شدگان قرار داد؛ بدون شک اگر منابع تجمیع شود خدمات دهی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در ادامه توسعه بیمه همگانی، از این به بعد سایر دهک‌های جامعه یعنی دهک های ۶ تا ۹ نیز در پرداخت حق بیمه خود به ترتیب مشمول تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی خواهند شد.

وی گفت: این تخفیف به مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که سالانه تعلق می‌گیرد.

ناصحی با بیان این که بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت از پوشش بیمه رایگان استفاده می‌کنند، اظهار داشت: باید با مدیریت منابع از هدر رفت اعتبارات جلوگیری کرد، متأسفانه گاهی تجویز‌های غیر ضروری سبب هزینه کرد منابع بسیاری می‌شود که می‌توان با خرید راهبردی و توجه به بحث پیشگیری اعتبارات را به درستی صرف کرد.

ناصحی با اشاره به این که بسیاری از خدمات بدون حضور فرد ارائه می‌شود، گفت: به عنوان مثال بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند هزینه‌های پرداختی خود را در سامانه‌های بیمه سلامت ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و اسناد به بیمار پرداخت شود. همچنین در بحث بیمه ناباروری و نسخه الکترونیک نیز اقدامات مهمی انجام شد که تأثیرات مثبت آن در رصد عملکرد داروخانه، پزشک و موارد دیگر مشخص است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: رضایت‌مندی مردم با ساماندهی خدمات باید افزایش پیدا کند./باشگاه خبرنگاران جوان

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *