احمد نورانی

۱۳ فروردین ۱۴۰۳

الزام دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی به بارگذاری مصوبات خود در سامانه۱۲۰

سرپرست معاونت حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری: در ماده ۱۲۰ قانونگذار تاکید کرده که بعد از تصویب قانون دیوان عدالت اداری، همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی مکلف هستند که مصوبات خود را در یک سامانه‌ای بارگذاری کنند، این بارگذاری انجام می‌شود تا دیوان عدالت اداری به صورت آنلاین قادر به رصد مصوباتی که در انجا بارگذاری می‌شوند، باشد تا اگر خلاف قانون و یا خارج از حدود اختیارات آن دستگاه بودند به دو وظیفه قانونی خود عمل کند.

برای اینکه این مقرره‌ها بارگذاری شوند، سامانه‌‎ای به نام سامانه ۱۲۰ دیوان عدالت اداری راه اندازی کردیم. به همه دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی نامه نوشتیم و درخواست کردیم نمایندگان خود را معرفی کنند، بالغ بر ۴۰ دستگاه نمایندگان خود را معرفی کردند که به ان‌ها نام کاربری و رمز عبور داده شده است تا مقرره‌های خود را در این سامانه بارگذاری کنند. دستگاه‌ها طبق قانون مدت یک ماه از زمان تصویب این قانون وقت داشتند تا مقرره‌های خود را در سامانه بارگذاری کنند.

بالغ بر ۲۵۰ مقرره در این سامانه بارگذاری شده و هم اکنون گروه‌های کارشناسی تشکیل دادیم تا این مقرره‌ها را بررسی کنند تا ان‌هایی که خلاف قانون نیستند و خارج از حدود و اختیارات قانون محسوب نمی‌شود، تیک بررسی و بایگانی زده شوند و مواردی که شائبه مغایرت با قانون و یا خارج از حدود و اختیارات قانونی داشته باشند، از دستگاه مربوطه دعوت کرده و برای اصلاح بخشنامه با ان‌ها مذاکره می‌کنیم و در نهایت اگر نشد، آن مصوبه را در مسیر ابطال قرار می‌دهیم.

برخی از دستگاه‌ها هنوز مصوبات خود را در سامانه ۱۲۰، بارگذاری نکردند، ذیل ماده ۱۲۰ قانون دیوان عدالت اداری، ترک این عمل تخلف اداری محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه چند نوبت به دستگاه های مختلف برای بارگذاری مصوبات و مقرره های خود در سامانه نامه نگاری شده است، بعد از تعطیلات نوروز هر دستگاهی به این وظیفه خود در بارگذاری مصوبات در سامانه عمل نکند، مجبور هستیم اعلام تخلف کرده و نام آنها را رسانه‌ای هم می‌کنیم./ میزان

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

دادرسی مالیاتی چیست ؟

به نقل از وکلاپرس/ منظور از فرایند دادرسی مالیاتی مراحلی است که یک مودی جهت اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی و یا فرایند وصول مالیات می‌تواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *