احمد نورانی

۳ بهمن ۱۴۰۲

بررسی مجوز دار شدن موسیقی «رپ»

معاون امور هنری وزارت ارشاد و مسئول کارگروه رسیدگی به وضعیت مجوز دار شدن موسیقی «رپ» گفت: امیدواریم با ارزیابی های کلی که می کنیم به زودی بتوانیم نتیجه را اعلام کنیم اما در حال حاضر در دست بررسی است.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا در خصوص روند بررسی مجوز دار شدن موسیقی «رپ» اظهار داشت: گونه «رپ» یک گونه ای خاص از موسیقی است و در واقع یک سبک زندگی تلقی می شود.

«رپ» یک سبک زندگی و هنر اعتراض است

وی افزود: برای بررسی دقیق این سبک زندگی می بایست به تمام ابعادش پرداخته شود، کارگروهی که در معاونت هنری وزارت ارشاد برای بررسی موسیقی «رپ» شکل گرفته است، متشکل از متخصصان تمامی رشته ها اعم از روانشناسی، جامعه شناسی و … است.

معاون امور هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: به هر حال سبک زندگی خاصی را موسیقی «رپ» توصیه می کند زیرا «رپ» هنر اعتراض است. امیدواریم با ارزیابی های کلی که می کنیم به زودی بتوانیم نتیجه را اعلام کنیم اما در حال حاضر در دست بررسی است.

بعید است تا پایان سال بتوانیم نتیجه را اعلام کنیم

سالاری خاطرنشان کرد: زمان اعلام بررسی ها و نتیجه یابی درباره این ژانر موسیقی را نمی توان مشخص کرد زیرا در دو ماه آخر سال معاونت هنری به شدت درگیر جشنواره های فجر و دیگر اقدامات است بنابراین بعید خواهد بود تا پایان سال بتوانیم درباره این موضوع اظهار نظر کنیم.

گفتنی است؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در پاسخ به این سؤال خبرنگار خبرگزاری برنا که آیا دولت و وزارت ارشاد برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن «موسیقی رپ» در ایران دارند، گفت که آقای سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد مأمور بررسی جوانب درباره موسیقی رپ شده است.

وی از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد برای ایجاد تحول جدی در حوزه موسیقی و استفاده از همه گونه‌های موسیقی خبر داد و تأکید کرد: درباره موسیقی رپ باید همه جوانب در نظر گرفته شود و من فکر می‌کنم بتوانیم در آینده نزدیک جمع‌بندی خود را در این باره اعلام کنیم./ برنا

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *