احمد نورانی

۹ آذر ۱۴۰۲

تاسیس بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه

اولین جلسه بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه و سایر اعضای هیئت امنای این بنیاد تعاون، برگزار شد.
 
مصدق معاون اول قوه قضاییه: امیدواریم با تاسیس بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه تحول مهمی در پیگیری امور رفاهی و معیشتی کارکنان قوه قضاییه رخ دهد.

هرچندکه سابقه پیگیری برای تشکیل بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه به چندسال پیش برمی گردد ولیکن هیچوقت عملیاتی نشده بود، اما با تأکید ریاست قوه قضاییه پس از برگزاری جلسات تخصصی متعدد با همکاری مشترک معاونت مالی و پشتیبانی و معاونت اول و سایر بخش‌‌های مرتبط، اساسنامه تشکیل بنیاد تعاون کارکنان قوه قضاییه تدوین و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ به امضای ریاست قوه قضاییه رسید و ابلاغ شد.
 
هدف اصلی بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوه قضاییه کمک برای معیشت کارکنان از جمله پیگیری امور مسکن و سایر امور رفاهی است.

هیئت امنای بنیاد تعاون از عالی‌ترین مقامات قوه قضاییه انتخاب شده اند و شامل ۱۰ نفر از مسئولین زیر هستند:

۱- معاون اول قوه قضاییه؛ (رئیس هیئت امناء)

۲-معاون مالی و پشتیبانی و امور عمرانی قوه‌ قضاییه؛ (دبیر هیئت امناء)

۳- دادستان کل کشور؛

۴- رئیس حوزه ریاست قوه‌ قضاییه؛

۵- معاون راهبردی قوه قضاییه؛

۶- رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛

۷- رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌ قضاییه؛

۸- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه؛

۹- معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ قضاییه؛

 ۱۰- رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور هستند که این امر بیانگر اهتمام رئیس قوه‌قضاییه به مقوله معیشت و رفاه کارکنان در عالی‌ترین سطح مدیریتی در دستگاه قضایی است.

معاون اول قوه ‌قضاییه تصریح کرد: ماهیت این بنیاد غیرتجاری است و صرفاً یک نهاد پشتیبانی است که بر اساس ضوابط و مقررات قانونی تشکیل می‌شود و فعالیت خواهد کرد و در مسائلی مانند ساماندهی تعاونی‌‌های مسکن کارکنان، پیگیری حقوق رفاهی و معیشتی کارکنان و ارائه راهکار‌های اجرایی برای بهبود وضعیت رفاه و معیشت کارکنان اقدام خواهد کرد.
 
مقرر شد طی دو هفته اعضای هیئت امناء، پیشنهاد‌های تکمیلی خود را در مورد انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل ارائه کنند. / میزان

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *