احمد نورانی

۳ آبان ۱۴۰۲

تسهیل ثبت اوراق قضایی (دادخواست ، شکواییه و..)برای مردم به صورت الکترونیکی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی‌ نوبت صبح امروز چهارشنبه( ۳ آبان ماده ۱۴۰۲) و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با الحاق یک بند به بند الف ماده ۱۱۴ این  لایحه موافقت کردند.

به نقل از ایسنا: طبق این مصوبه، به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی از قبیل ارائه و پیگیری دادخواست، شکوائیه به صورت الکترونیکی قوه قضاییه موظف است تا پایان سال اول برنامه، سامانه خودکاربری برای تمامی اشخاص ایجاد نماید تا کلیه درخواست های مورد نیاز به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه خدمات قضایی ارسال شود.

گفتنی است که با این مصوبه  و سایر مصوبه های دیگر من جمله (” بند الف ماده ۱۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ سازمان پزشکی قانونی کشور را به ایجاد سامانه الکترونیک ارائه خدمات پزشکی قانونی موظف کردند.
و نیز بندهای الف و ب ماده ۱۱۳ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ قوه قضائیه و وزارت دادگستری مکلف شدند پروندهای قضائی را الکترونیکی و جایگزین پرونده‌های کاغذی کنند ” )موجب تسهیل در ثبت اوراق قضایی (دادخواست ، شکواییه، اظهارنامه ، لایحه دفاعی  و… )برای عموم مردم به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور  در دفاتر خدمات قضایی، خواهد شد، که گامی رو به جلو در جهت استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی است. 

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *