احمد نورانی

۷ شهریور ۱۴۰۲

تسهیل ثبت شکایت در سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات

به نقل از دیده بان هشتم : رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سامانه ۱۳۵ شکایات مردمی را به‌صورت رایگان و کمترین زمان ثبت می‌کند و به شعبه ارجاع می‌دهد و شعبه مکلف به رسیدگی و صدور حکم است

احمد اصانلو؛ معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در نشست خبری امروز (دوشنبه ۶ شهریور) از رشد عملکرد این سازمان در نظارت بر بازار، گشت‌های مشترک، میزان وصول جرایم محکومان، تحقق تکالیف قانونی، افزایش نیروی انسانی و تجهیزات و … در دو سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

 
دسترسی مردم به خدمات تعزیرات حکومتی تسهیل شده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: راهبرد دومی که برای سازمان تعریف کردیم، تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان تعزیرات حکومتی است. قبل از دوره تحولی که با روی کار آمدن دولت جدید آغاز شده، مردم از کانال وزارت صمت و یا سازمان حمایت به تعزیرات حکومتی دسترسی داشتند. یک سامانه ۱۳۵ هم وجود داشت که کارکرد آن تا دو سال قبل این بود که شکایات مردمی را اخذ و اپراتور آن را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری می‌کرد و امکان پیگیری آن برای شخص شاکی وجود نداشت. این رویه اثر روانی بدی داشت چون مردم فکر می‌کردند که به تعزیرات شکایت کرده‌اند اما اثری نداشت.

 

تبدیل سامانه تلفنی ۱۳۵ به سامانه ثبت شکایات الکترونیک مردمی
وی افزود: در دوره جدید و در راستای برنامه تحولی یکی از کارهای خوب و مثبتی که انجام شد که می‌تواند تحول عظیم و بزرگی باشد، این است که سامانه تلفنی ۱۳۵ را به سامانه ثبت شکایات الکترونیک و اخذ شکایات مردمی به‌صورت رایگان و کمترین زمان ممکن تبدیل کردیم. بعد از ثبت شکایت، تشکیل پرونده و ارجاع به شعبه می‌شود به شعبه و شعبه مکلف به رسیدگی و صدور حکم است و شاکی‌ در جریان فرایند انجام پرونده قرار می گیرد.

 

تلاش سازمان تعزیرات برای استخدام نیروی جدید
اصانلو در ادامه با اشاره به کمبودهای سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات حکومتی در سال‌های گذشته و دولت‌های قبل از حیث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد توجه و تقویت قرار نگرفته است. در شهرستان‌ها از نظر بنا دچار مضیقه هستیم و مجوز استخدامی داده نشده و با کمبود شدید کادر اداری و کادر قضایی هستیم. مجوزهایی برای رفع این نقیصه‌ها گرفتیم که تحقق آن نیازمند زمان است.

وی ادامه داد: زمانی که مسئولیت تعزیرات حکومتی را گرفتم، ۲۱۰ شهرستان ما فاقد اداره تعزیرات بودند و خیلی از شهرستان‌ها رئیس شعبه نداشتیم. حالا هم امیدواریم با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی و نهادهای متولی خلأهای قانونی رفع شود و با تجهیز نیرو و لوازم بتوانیم مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

 

وی ‌با اظهار اینکه در کل کشور بیش از ۶۰۰ رئیس شعبه نداریم و در حد وسع خودمان تکالیف را انجام می‌دهیم، گفت: هدف‌گذاری ما این است که سامانه ‌۱۳۵ را به شعب متصل کنیم و شعب سیار تشکیل دهیم. تا الان ۱۰ شعبه سیار تشکیل شده‌ تا خیلی سریع به تخلفات رسیدگی کند./اختبار

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *