احمد نورانی

۴ بهمن ۱۴۰۲

جلسه علنی مجلس در نوبت صبح امروز چهارشنبه در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳

طبق این مصوبه، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت، مشمول این مالیات نمی باشند. باغ ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات بعدی و کمیسیونهای ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) قانون شهرداریها حسب مورد مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات باغ ویلاهای مجاز می باشند. ۸۰ درصد جریمه های دریافتی حسب مورد به وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها و دهیاری ها محل باغ ویلا اختصاص می یابد.

۳- وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداریها موظفند امکان دسترسی برخط (آنلاین) به سامانه مربوط و همچنین از طریق وب سرویس، حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ را به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن، در اختیار این سازمان قرار دهند. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی های مشمول بر اساس ارزش روز آنها که توسط این سازمان تعیین می شود حداکثر تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳ مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، جزء ۴ بند ژ تبصره ۶ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت نمایند.

ثبت نقل و انتقال املاکی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد. مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیاتهای مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود./  ایسنا

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *