احمد نورانی

۲۳ آبان ۱۴۰۲

خانه‌های خالی در صورت عدم پرداخت مالیات، ممنوع‌المعامله می‌شوند

به گزارش ایسنا : مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی:
پس از صدور برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی اگر ظرف مهلت ۱۰ روز مالیات این واحدها پرداخت نشود، تمام محدودیت‌های پیش‌بینی شده در قانون ازجمله ممنوع‌المعامله شدن و توقیف اموال برای مالک واحد موردنظر اعمال خواهد شد.

شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات خانه‌های خالی براساس متراژ واحدها محاسبه می‌شود، اظهار داشت: اگر فردی خانه خود را اجاره دهد و طبق قانون مشمول مالیات باشد، مالیات اجاره محاسبه می‌شود. اگر این خانه خالی باشد و به اجاره واگذار نشده باشد، ۶ برابر میزان مالیات خانه اجاره شده، محاسبه خواهد شد.

 مالکان خانه‌های خالی، پس از ابلاغ مبلغ نهایی مالیات، یک ماه فرصت پرداخت دارند و اگر پرداخت نشود، با صدور برگ قطعی از ایشان مطالبه خواهد شد. اگر ایشان به آن برگ اعتراض کنند، در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

پس از طی این فرایند با عدم پرداخت مالیات قطعی توسط مالکان، خانه‌های خالی ممنوع المعامله می‌شوند و اجازه انتقال به شخص دیگری را نخواهد داشت و اگر دفترخانه ای نسبت به انتقال این موضوع اقدام کند قبل از اینکه مفاصاحساب مالیاتی مربوط به ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌‌های مستقیم را بگیرد، متضامنا در پرداخت مالیات مسئول خواهد بود./ صدا و سیما

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *