احمد نورانی

۱۳ آبان ۱۴۰۲

دستکاری و تغییر دادن در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود

سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران: کسانی که می‌خواهند جرمی را مرتکب شوند، هویت خود را مخفی می‌کنند که یکی از راه‌های آن پوشاندن پلاک موتورسیکلت است که توسط مجرمین انجام می‌شود.

در قانون هویت وسیله نقلیه به واسطه پلاک تعیین می‌شود و اگر کسی این پلاک را بپوشاند و یا آن را مخدوش و دستکاری کند جرم مرتکب شده است. در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی آمده است: «هرگونه دستکاری در پلاک و تغییر دادن در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود.» که دیگر اسم آن تخلف نیست بلکه راننده جرم مرتکب شده است.

در برخی موارد شاهد آن هستیم که از پلاک بر روی وسیله دیگری استفاده می‌شود. فردی خودرویی صفر خریداری کرده و هنوز پلاک آن نیامده است و او اقدام به نصب پلاک یک وسیله دیگر بر این خودرو کرده که این مورد نیز جرم محسوب می‌شود.

پوشاندن و مخفی کردن پلاک دردسر‌های خود را دارد و رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که این کار به دردسرش نمی‌ارزد و نباید برای اینکه مثلا می‌خواهید وارد طرح ترافیک شوید این اقدام را انجام دهید چرا که دوربین‌ها در حال ضبط تصاویر کار شما هستند و همکاران بنده این موضوع را از طریق رصد‌هایی که انجام می‌دهند ثبت می‌کنند و اگر پس از پوشش و مخدوشی پلاک کارتان به دادسرا کشیده شود به این راحتی نمی‌توانید خلاص شوید چرا که هویت خودروی خود را تغییر داده‌اید. / دانشجو

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *