احمد نورانی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دستگیری دو دانش آموز به‌دلیل تولید تصویر مستهجن با هوش مصنوعی

دو دانش‌آموز مقطع متوسطه‌ی اول در فلوریدا دستگیر و به‌دلیل ایجاد تصاویر مستهجن از همکلاسی‌های خود با هوش مصنوعی، به جرم درجه‌‌ی سه متهم شدند.

به نقل از دیده بان به گزارش وب‌سایت وایرد با استناد به گزارش‌های پلیس اعلام می‌کند دو پسر ۱۳ و ۱۴ ساله به استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر برهنه از دانش‌آموزان دیگر (با سن بین ۱۲ تا ۱۳ سال) متهم شده‌اند.

این اتفاق احتمالاً اولین مورد از اتهامات جنایی ایالات‌ متحده با محوریت ساخت تصاویر مستهجن ازطریق هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

فلوریدا در سال ۲۰۲۲ قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، انتشار تصاویر جنسی و برهنه بدون رضایت شخص مورد نظر جرم محسوب می‌شود و دانش‌آموزان خاطی نیز طبق همین ماده‌ی قانونی متهم شدند.

رسانه‌های محلی فلوریدا پس‌ از تعلیق دانش‌آموزان در آکادمی Pinecrest Cove در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر ۱۴۰۲)، این اتفاق را به اداره‌ی پلیس Miami-Dade گزارش دادند. طبق اعلام وایرد، دو دانش‌‌آموز متهم در تاریخ ۲۲ دسامبر (۱ دی ۱۴۰۲) دستگیر شدند.

تولید تصاویر برهنه‌ی ساخته‌شده با هوش مصنوعی، به‌خصوص ساخت عکس‌های واضح از کودکان دیگر توسط دوستان و هم‌کلاسی‌ها، به مشکل رایجی در مدارس آمریکا تبدیل شده است، اما هیچ‌کدام از نوجوانان دیگری که چنین کاری را در سایر ایالت‌ها انجام داده‌اند، دستگیر نشده‌اند.

درحال‌حاضر هیچ قانون فدرالی برای پرداختن به موضوع محتواهای برهنگی‌ ساخته‌شده با دیپ‌فیک در آمریکا وجود ندارد و به‌ همین دلیل برخی ایالت‌ها خودشان دست‌به‌کار شده‌اند تا با تأثیرات هوش مصنوعی مولد بر موضوعاتی مثل سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان، دیپ‌فیک‌های غیرقانونی و موارد مشابه دیگر مقابله کنند.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *