احمد نورانی

۱ مهر ۱۴۰۲

ساعت موبایل‌ها  و کامپیوترها  بالاخره درست شد!

ساعت برخی موبایل‌ها و دستگاه‌های آنلاین که در ابتدای فروردین امسال یکساعت به جلو کشیده شده بود، بالاخره پس از شش ماه به حالت عادی برگشت.

روز اول فروردین که به‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر لغو تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت برخی گجت‌ها همچون سالهای قبل به صورت خودکار یک ساعت به جلو کشیده شد، وزارت ارتباطات اعلام کرد که از ماه‌ها قبل همه اقدامات لازم را برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران انجام داده است.

سازمان تنظیم مقررات هم مشکل اختلال ساعتِ برخی گوشی‌ها را مربوط به شرکت سازنده آنها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل سریع این مشکل و انتشار به‌روزرسانی جدید از سوی تولیدکنندگان تلفن‌همراه خبر داد.

در این میان، برخی نیز توپ را در زمین وزارت صمت انداختند و این وزارتخانه را -به عنوان متولی واردات گوشی- مسئول پیگیری و حل این مشکل معرفی کردند.

با این حال این مشکل هرگز حل شد تا اینکه دیشب (۳۰ شهریور) همزمان با تاریخی که در سالهای قبل ساعت رسمی کشور به حالت عادی خود بازمی‌گشت، ساعت موبایل‌های مختل‌شده هم به صورت خودکار یک‌ساعت به عقب کشیده شد و کاربرانی که به دلیل ناکارآمد شدن برخی اپلیکیشن‌ها در صورت تنظیم دستی ساعت، نیمه اول سال ۱۴۰۲ را یک ساعت جلوتر از دیگران زندگی کرده بودند، توانستند پس از ۶ ماه ساعتِ درست را برروی گوشی خود مشاهده کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *