احمد نورانی

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

سامانه شکایت ارباب رجوع از کارمندان بدرفتار دولت

معاون حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه رضایت‌سنجی کارکنان دولت نسبت به کارکنان دستگاهی که حقوق شهروندی‌شان را رعایت نکرده‌اند، شکایت کنند و دستگاه مربوطه مکلف است طی دو هفته به شکایات ارباب رجوع رسیدگی و اعلام نظر کند.

به گزارش ایسنا، سید محمدمهدی غمامی در برنامه ایران امروز که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: تغییر مدل حکمرانی مهمترین وعده جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در سال ۱۴۰۱ افتاد. ماده ۳۰ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار قوانین و مقررات مختلف در این حوزه را مشخص کرده و تاکید کرده است اگر قانونی در سامانه کسب و کار آپلود نشود قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم سعی کرده است به جای شعار، گرانیگاه‌هایی که حقوق مردم را تضییع می‌کند، شناسایی و رفع کند. یکی از مشکلات مردم با دستگاه‌های اداری این است که به حقوق‌شان احترام گذاشته نمی‌شود و کارمندان به دلیل تضییع حقوق مردم توبیخ نمی‌شود بنابراین معاونت حقوقی دولت با کمک وزارت دادگستری و معاونت اداری و استخدامی دولت آیین‌نامه‌ای نوشت و در آن موارد نقض حقوق شهروندان را شناسایی و برای رفع آن تصمیم‌گیری کرد.

معاون حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از مواردی که در این آیین‌نامه که به نوعی منشور حقوق شهروندی نام دارد این است که سوگند حقوق شهروندی جزو الزامات و اسنادی باید باشد که در پرونده کارکنان دستگاه‌ها قرار دارد. این منشور مبنای ارتقای شغلی یا تبدیل وضعیت یا سپردن پست به کارکنان دولت قرار می‌گیرد.

غماری خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه مذکور کمیته مشترک معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت دادسگتری و معاونت اداری و استخدامی ریاست جمهوری علاوه بر آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی در جریان مجازات‌ها و تشویق‌های پیش‌بینی شده نیز قرار خواهند گرفت تا در رعایت حقوق ارباب رجوع تلاش پیوسته‌ای داشته باشند.

وی از مردم خواست با مراجعه به سامانه رضایت‌سنجی کارکنان دولت نظرات و شکایت‌های‌شان نسبت به کارکنانی که حقوق‌شان را رعایت نکرده‌اند، در این سامانه ثبت کنند.

معاون حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه دو هفته فرصت دارند به شکایتهای ارباب رجوع از کارکنانشان رسیدگی کرده و پاسخ دهند.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *