احمد نورانی

۳ فروردین ۱۴۰۳

شکایت دولت آمریکا از شرکت اپل

دولت آمریکا با ثبت یک شکایت بزرگ از شرکت اپل، این غول تکنولوژی را به انحصاری و غیررقابتی کردن بازار گوشی‌های هوشمند متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در این کیفرخواست اپل را متهم کرده که از قدرت خود به شکل غیرقانونی برای محدود کردن رقبا و حق انتخاب خریداران استفاده می‌کند و در عین حال جلوی رشد اپلیکیشن‌های جدید را می‌گیرد و از جذابیت محصولات رقبای خود می‌کاهد.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت که اگر اپل به چالش کشیده نشود، به «تقویت انحصار خود بر گوشی‌های هوشمند» ادامه خواهد داد.

گارلند گفته است اپل با استراتژی‌های غیرقانونی خود هم به تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان ضرر می‌زند: «اپل با ایجاد موانع ورود کار را برای تولید‌کنندگان و کاربران برای حضور در فضایی به جز اپل دشوار و پرهزینه می‌کند.»

در همین راستا اپل به شکایت دولت آمریکا واکنش نشان داد و گفت : با قدرت از خود دفاع می‌کنیم.

  اپل استدلال می‌کند شکایت DOJ تجربه‌ای که مصرف‌کنندگان برای آن ارزش قائل هستند را هدف قرار می‌دهد که باعث می‌شود در وهله اول، گوشی‌های آیفون را به دستگاه‌های اندرویدی ترجیح دهند./ اعتماد آنلاین

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

جلوه‌های تعارض منافع در قوه قضاییه

به نقل از اختبار / در این مقاله تحقیقی که  به قلم دکتر سیدمصطفی محقق‌داماد* و محمد درویش‌زاده** است  به بررسی ۱۰ نمونه مشخص از تعارض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *