احمد نورانی

۱۴ دی ۱۴۰۲

صدور سند مالکیت اموال غیر منقول با سامانه ثبت ادعا‌ها

به نقل از صدا و سیما / کشاورز: با توجه به ماده ۱۰ طرح الزام به ثبت رسمی معاملات، پیش بینی شده اشخاصی که دارای مدارک عادی هستند و تا کنون نتوانسته اند نسبت به ملکشان سند مالکیت بگیرند، سازمان ثبت یک سامانه‌ای را ایجاد می‌کند که می‌توانند ادعا‌های خود را همراه مدارک و مستنداتشان در این سامانه بارگذاری کنند.

سامانه ثبت ادعا‌ها که بناست ان شاء الله سازمان ثبت بعد از لازم الاجرا شدن این قانون حداکثر ظرف یک سال این سامانه را ایجاد کند. این سامانه که ایجاد شد، اشخاصی که دارای اسناد عادی هستند می‌توانند ادعای خود را ظرف دو سال در این سامانه بارگذاری کنند؛ ظرف دو سال بعد این را تعیین تکلیف کنند. تعیین تکلیف به چه شکل؟ به یکی از این سه شکلی که عرض می‌کنم؛ یک- یا این که نسبت به آن سند عادیشان بیایند از اداره ثبت اسناد سند بگیرند، دوم- می‌توانند نسبت به آن، سند رسمی تنظیم کنند. دفتر اسناد رسمی سند عادیشان را به رسمی تبدیل کنند و حالت سوم این است که نسبت به آن سند عادیشان در مرجع قضایی نهایتاً تعیین تکلیف شود.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *