احمد نورانی

۱ آذر ۱۴۰۲

صدور غیرقانونی مجوز کسب‌وکار توسط کانون وکلا و فدراسیون‌های ورزشی

 
به نقل از خبر خوان حقوقی میزان:
گزارش دوره‌ای درگاه ملی مجوزها از تأخیر در صدور مجوزهای کسب و کار کشور به تفکیک دستگاه‌ها از ابتدای ۱۴۰۱ تا ۲۴ آبان سال جاری منتشر شد.

بر اساس این گزارش تا این تاریخ یک میلیون و ۷۸۱ هزار ۷۹۵ درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۸۴۷ هزار و ۵۱۳ مجوز، غیرحضوری و کاملاً الکترونیکی صادر شده است.

بر این اساس تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۵۲ درخواست صدور مجوز با تأخیر در بررسی از سوی دستگاه‌های صادر کننده مجوز مواجه شده است.

بیشترین درصد تأخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور مربوط به وزارت کشور (به جز شهرداری‌ها) با ۶۹ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز، بعد از آن وزارت ورزش و جوانان با ۳۸ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز، سپس وزارت صنعت و معدن، تجارت با ۲۰ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۸ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز بوده است.

بر این اساس کمترین درصد تأخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور مربوط به جامعه مشاوران مالیاتی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نیرو است.

این گزارش نشان می‌دهد کانون وکلا و فدراسیون‌های ورزشی هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده‌اند، بنابراین مجوزهای مربوطه را به صورت قانونی صادر نمی‌کنند./ دولت

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *