احمد نورانی

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

غیر قانونی بودن فعالیت شرکت های هرمی

سرهنگ عبداله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری فراجا: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت های بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و دسیسه های هرمی، مرحله هفتم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس های تخصصی برگزار شد.

این طرح به مدت ۶ روز در اواسط بهمن ماه سال جاری از در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد، با تلاش کارآگاهان این حوزه در این خصوص تعداد ۱۷۸ نفر دستگیر و همچنین تعداد ۱۰ شرکت بازاریابی شبکهای غیرمجاز و ۱۰ مکان دسیسه های هرمی پلمب شده است.

 بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان های غرب تهران، تهران بزرگ، البرز و خراسان رضوی است.

فعالیت شرکت های هرمی طبق قانون ممنوع است، وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیر مجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.

ضمناً شرکت های بازاریابی شبکه ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به آدرس www.enamad.ir می باشند که هموطنان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه نمایند .

وی در پایان از هموطنان خواست که از پرداختن به فعالیت هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰درمیان بگذارند./ ایرنا

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *