احمد نورانی

۵ بهمن ۱۴۰۲

لزوم قانون‌گذاری برای حضور کودکان در زیست‌بوم متاورس

سیدناصری پژوهشگر حقوق بین‌الملل کودکان در گفت وگو با ایرنا:
گرچه کودکانی که با متاورس بزرگ می‌شوند، توانایی‌های جدیدی به دست می‌آورند؛ اما خطرات این محیط برای کودکان نیز بسیار مهم و متعدد است؛ کنترل این جهان مجازی مستلزم قانون‌گذاری خاص و استفاده از سیاست‌های ویژه برای مدیریت آن است.
وی با اشاره به اسامی پروژه‌ها و ایده‌های دیجیتالی جدیدی که شروع به فعالیت می‌کنند، ادامه داد: هر کدام از پروژه‌ها برای خود هدفی مشخص کرده و درصدد جلب توجه افکار عمومی هستند. یکی از این پروژه‌های جدید و نوظهور که توجهات زیادی را هم به خودش جلب کرده، پروژه متاورس (Metaverse) است. متاورس یک پروژه واقعیت مجازی برای پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت به شمار می‌آید. متاورس نوعی واقعیت مجازی دیجیتال جایگزین است که کاربران در آن زندگی، کار، تحصیل و معاشرت می‌کنند و همیشه آنلاین هستند.
این پدیده تکنولوژیک می‌تواند انقلابی در تربیت اجتماعی و رشد کودکان به وجود آورد،استفاده درست از متاورس می‌تواند راه‌حل مشکلات زیادی باشد و از طرفی کاربری نادرست آن می‌تواند مشکلات بسیار بزرگی ایجاد کند حال ابتدا در این محیط ناشناخته موضوع چگونگی اثرگذاری متاورس بر کودکان و تبیین مسائل حقوقی مربوط به آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *