احمد نورانی

۲۴ مهر ۱۴۰۲

محدودیت‌های گارانتی خودرو با ورود سازمان بازرسی کل کشور برداشته شد

نامه هشداری بازرسی کل کشور به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ارتباط با صدور بخشنامه مغایر قانون در مورد خدمات پس از فروش خودرو به نفع مردم شد.

در این نامه به بخشنامه مورخ ۶ بهمن ۱۳۹۹ آن سازمان مبنی بر الزام خریداران خودرو در مورد انجام سرویس اولیه حداکثر ظرف ۵ ماه از تاریخ تحویل و یا حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد اشاره و بیان شده است: این موضوع براساس دادنامه مورخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و به دلیل مغایرت با مفاد تبصره یک ماده ۲ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو ابطال شده است.

همچنین در این ارتباط، طی نامه‌های مورخ ۲۹ فروردین۱۴۰۲ و مورخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ آن سازمان، به شرکت‌های خودروساز اعلام شده لزوم مراجعه برای سرویس اولیه صرفاً مشمول خودرو‌هایی است که مالکیت آن‌ها از زمان تحویل از کارخانه تا زمان مراجعه به نمایندگی تغییر کرده باشد.

پس از ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان مزبور نیز با صدور نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های خودرو، نامه‌های قبلی را ابطال و اعلام کرد که دوره تضمین نمی‌تواند کمتر از ۲ سال از زمان تحویل خودرو به مصرف‌کننده یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر باشد. براین اساس در این نامه تاکید شده است هرگونه دریافت وجه در قبال فعال‌سازی مجدد گارانتی غیرقانونی است و در صورت عدم رعایت موارد فوق، وفق قوانین و مقررات اقدامات لازم انجام می‌شود./میزان

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *