احمد نورانی

۱۴ آذر ۱۴۰۲

مصوبه مجلس در مورد ممنوع الخروجی

به گزارش میزان/ ستایشی در پاسخ به سوالی در مورد مصوبه مجلس در مورد ممنوع الخروجی افراد، با بیان اینکه ممنوع الخروجی‌ها غالباً سه دسته است، گفت: یکی از انواع ممنوع الخروجی‌ها بر اساس قرار تأمین کیفری و پس از تفهیم اتهام توسط مرجع قضایی ذی‌ربط صورت می‌گیرد و همزمان ممنوع الخروجی اعلام می‌شود و به اقتضای این شرایط باید بلافاصله به متهم ابلاغ شود و قطعا این فرد می‌تواند نسبت به آن اعتراض کند.

در مورد دوم ممنوع الخروجی زمانی صادر می‌شود که متهم تحت تعقیب قانونی قرار دارد و متواری است و دسترسی به آن وجود ندارد و در اجرای دستور مرجع قضایی که صادر می‌شود وی ممنوع‌الخروج می‌شود و مطابق قوانین ابلاغ می‌شود، اما او نمی‌تواند فی المجلس مطلع شود و این امر میسر نیست.

یکی دیگر از موارد ممنوع‌الخروجی به علت بدهی مالی و امور بانکی است ممنوع الخروجی صورت می‌گیرد آن‌ها درخواست می‌کنند درخواست آن‌ها برای دادستان کل کشور و پلیس گذرنامه منعکس می‌شود و موجبات ممنوع الخروجی فراهم می‌شود، در شرایط اخیر و پس از دستورات که ریاست قوه قضاییه در راستای تبیین این موضوع برای کسانی که جامعه هدف هستند صورت گرفته است این است که این ممنوع الخروجی به اطلاع این افراد برسد که ه دلیل عدم اطلاعات دچار مشکل نشوند.

در قانونی که اخیراً تصویب شده و مسائلی که مطرح شده، ظرف ۲۴ ساعت قوه قضاییه مکلف است تا به فرد اطلاع دهد و اینجا حجت تمام خواهد شد و قطعاً ما تکلیف داریم اجرای دقیق قانون هستیم و بهترین راه تجلی عدالت هم اجرای دقیق قانون است، مطمئن باشید که به محض ابلاغ شرایط مطابق آن عمل خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *