احمد نورانی

۱۵ مهر ۱۴۰۲

ممنوع الخروج شدن ۲ هزار بدهکار مالیاتی

بر اساس آخرین آمار، تعداد مودیان مالیاتی در ۲ سال گذشته ۸۳.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس آخرین آمار تعداد اشخاص حقیقی که اظهارنامه مالیات عملکرد داشتند از حدود ۲.۶ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش و درآمد ابرازی آن‌ها از حدود ۳ هزار میلیارد تومان به ۳۱ هزار میلیارد تومان (۱۰ برابر) افزایش یافته است.

به صورت جزئی‌تر، در سال ۱۴۰۱ تعداد مودیان مالیاتی با ۵۲.۴ درصد (معادل یک میلیون و ۵۳۰ هزار نفر) افزایش به ۴ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر رسید؛ و در سال ۱۴۰۲ تعداد مودیان مالیاتی با ۲۰.۳ درصد رشد به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

همچنین دولت با شناسایی فراریان مالیاتی و ممنوع الخروجی ۲ هزار و ۵۰۰ بدهکار مالیاتی درآمد‌های مالیاتی این بخش را نیز احیا کرده است که این مودیان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

همچنین در دو سال گذشته درآمد‌های مالیاتی در ۵ ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۵۳ درصدی رخ داده است و افزایش ۴ واحد درصد در تأمین مالی دولت از طریق مالیات‌ها (افزایش سهم تامین مالی دولت از محل درآمد‌های مالیاتی از ۴۸ درصد در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲) محقق شده است.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *