احمد نورانی

۶ آبان ۱۴۰۲

نامه سرگشاده ۲۸۱ وکیل بریتانیایی در خصوص جنایات در غزه

به گزارش وکلا پرس به نقل از گاردین، ۲۸۱ وکیل بریتانیایی در نامه ای سرگشاده خطاب به  ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه و گرانت شاپس وزیر دفاع این کشور نسبت به نقض قوانین بین المللی در غزه هشدار دادند.

وکلا در بخشی از این نامه توصیه هایی مطرح کرده و آورده‌اند:

“جناب نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع؛

ما فعالان حقوقی، دانشگاهیان و اعضای سابق قضایی در بریتانیا  که به حمایت از حاکمیت قانون در داخل و خارج از کشور پرداخته ایم، از دولت بریتانیا می خواهیم که برای انجام تعهدات حقوقی بین المللی خود در رابطه با درگیری های روزافزون در خاورمیانه فوراً اقدام کند.

 ما با جدیت متذکر هستیم که بسیاری از مردم در بریتانیا – از جمله اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، و کسانی که در جوامع یهودی، عرب و مسلمان هستند- روابط نزدیکی با منطقه دارند و ما با همه آنها به ویژه جانباختگان و کسانی که عزیزانشان هنوز در خطر جدی هستند، ابراز همدردی می‌کنیم.

ما متقاعد شده‌ایم که[با نگارش نامه] مداخله کنیم؛ زیرا در منطقه‌ای که قبلاً به رنج‌های بزرگ عادت کرده است، مرگ و آسیب‌های دیگری که در ۲۰ روز گذشته به افراد، خانواده‌ها و کل جوامع وارد شده واقعاً وحشتناک است. ”

 

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *