احمد نورانی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چند توصیه هنگام خرید اینترنتی

رئیس پلیس فتا البرز: افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

متقاضیان خرید کالا از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود .

یکی از روش‌های شناخت درگاه‌های جعلی کاربر یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را اشتباه وارد درگاه موردنظر کرده و چنانچه عملیات بانکی ادامه یابد، قطعا درگاه جعلی است.

مردم برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجاز نشوند.

کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV2 و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

مردم هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه ها اطمینان حاصل کنند چرا که ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود می آورد.

در خریدهای آنلاین خصوصا از سایت های واسطه گر اینترنتی، قبل از احراز هویت فروشنده و اطمینان از کیفیت و قیمت کالا، اقدام به پرداخت وجه نکنید. پرداخت هرگونه وجه قبل از دریافت کالا و تحت هر عنوانی مانند بیعانه،رزرو کالا و … نمی تواند تضمین کننده امنیت حساب بانکی و جلوگیری از وقوع کلاهبرداری از شما باشد.

کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند./ پلیس فتا

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی

رئیس پلیس فتا پایتخت: حتما به فرستنده پیامک‌هایی که ارسال می‌شود، توجه کنید، سامانه ثنا، یارانه، شرکت‌های ثبت آگاهی، پلیس فتا، سازمان جرائم سازمان یافته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *