احمد نورانی

۲۶ آبان ۱۴۰۲

کانون وکلای کالیفرنیا :کارآموزی جایگزین آزمون وکالت

به نقل از خبر خوان حقوقی میزان : هیئت مدیره کانون وکلای کالیفرنیا به اجرای آزمایشی برنامه‌ کارآموزی تحت عنوان پوشه کاری رای داد که یک مسیر جایگزین برای دریافت پروانه وکالت بوده و اجازه می دهد تا داوطلب، ۴ تا ۶ ماه تحت نظارت یک وکیل با تجربه کار کنند و پس از ارائه رزومه قابل قبولی تحت عنوان پوشه‌ کاری خود، در این کانون وکلا پذیرفته شود.  

اجرای این برنامه کارآموزی علاوه بر تایید فوق توسط کانون‌ وکلای کالیفرنیا، نیازمند تایید دادگاه عالی این ایالت است.

این تصمیم کمتر از دو هفته پس از تایید برنامه مشابهی توسط دادگاه عالی اورگان، صادر شد. گفتنی است که چندین ایالت دیگر نیز در حال بررسی گزینه‌های جایگزین برای آزمون وکالت هستند.

بر اساس این برنامه، فارغ التحصیلان دانشکده‌های حقوق مورد تایید کانون وکلای کالیفرنیا، با تکمیل ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کار عملی نظیر گزارش نویسی و مشاوره موکل و … تحت نظارت یک وکیل خبره و ارسال پوشه کاری خود، توسط کانون وکلا مورد ارزیابی و درجه بندی قرار می‌گیرند.

موافقان این برنامه اشاره نموده‌اند که انجام کار های عملی حقوقی ممکن است شاخص بهتری از توانایی های یک فارغ التحصیل حقوق نسبت به آزمون دو روزه وکالت باشد. آنها همچنین گفتند که برنامه پیشنهادی بار مالی و روانی چند ماهه صرف مطالعه برای آزمون وکالت را کاهش می دهد، زیرا برای کار حقوقی تحت نظارت وکیل سرپرست، حقوق دریافت می‌کنند.

اما کانون وکلای کالیفرنیا ۲۸۱۴ نظر مخالف نیز از طرف وکلای ایالتی دریافت کرده است که گفتند که این برنامه الزامات و شرایط لازم برای وکیل شدن را کاهش می‌دهد و اقبال عمومی را نسبت به وکلا از بین می برد. سوزان اسمیت بخشیان، استاد دانشکده حقوق لویولا از مدافعان این برنامه گفت: به نظر می‌رسد برخی از منتقدان نمی‌دانند که شرکت‌کنندگان در برنامه مزبور همچنان باید در دانشکده حقوق شرکت کنند./  رویترز

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *