احمد نورانی

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلاهبرداری با ترفند فالگیری در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا فارس: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ،  ضمن تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد، مدتی پیش شاکیه با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می‌گردد و سپس از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با مدیر این صفحه که خود را فالگیر و رمال معرفی نموده بود، ارتباط برقرار می کند و متهم با دادن وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلات وی در زندگی در طول یکسال و در چندین مرحله مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

متهم خانمی میانسال بود و با ههمین شگرد از چندین نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار گردید.

این فرد تا کنون از چندین نفر مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی گردید ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف نمود و بیان داشت با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیری و رمال معرفی کرده و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امید‌های واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها نموده است.

افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست: در خصوص در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند./پلیس فتا

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

ماده ۱۰ قانون مدنی چیست؟

قرارداد‌های خصوصی نسبت به کسانی که آنرا منعقد نموده‌اند، در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است. خبرگزاری میزان- قرارداد‌های خصوصی نسبت به کسانی

قوه قاهره یا فورس ماژور در قانون

برای احراز اینکه آیا حادثه خارجی از حیطه اقتدار متعهد است باید توان انسانی متعارف و آگاه معیار قرار گیرد. خبرگزاری میزان- اگر متعهد به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *