احمد نورانی

۱۲ آبان ۱۴۰۱

توصیه  دکتر کاتوزیان 

مرحوم دکتر ناصر کاتوزیان که به حق باید او را پدر حقوق مدنی  ایران دانست . ایشان از سال ۱۳۶۰ در طی ۱۱ سالی که بعد از انفصال از خدمت، خانه نشین بوده با شرح و نقد کامل و دقیق  مواد قانون مدنی  به شیوه ایی  کاملا نوین ، خلا و عطش ناشی از کمبود شروح بر قانون مدنی و علی الخصوص قواعد عمومی قراردادها و عقود معیّن را با کتب گران بهایش سیراب کرد.
موسسه داد آزمون طی مصاحبه چند دقیقه ایی  با آن پدر  معنوی حقوق، جناب استاد کاتوزیان  درباره وکیل ، که ایشان با اینکه پروانه وکالت از کانون مرکز را تحصیل نموده و باعث افتخار جامعه وکالت بود، ظاهرا هیچگونه پرونده ای را تقبل نفرموده است. با این حال در ان مصاحبه سفارش و توصیه ایی  ارزشمندی را به وکلا نموده است که همیشه در مخیّله نگارنده ، مانند  پرتوی از نور،افکار جالب ودرخشانی را بر ساحت ذهن تاباند.
بر اساس سفارش آن  استاد فرزانه :《 توصیه دوم به وکلا این است که سعی نمایند  در مرحله اول از طریق مشاوره حقوقی امرار معاش  کنند…》
معنای عمیق این سخن تا مدت ها در زیر سیلاب روزمرگی ، فرو رفتن در زیر سختی حرفه وکالت و  درگیری  در این زندگی  پر تلاطم پنهان ماند. اما  تحلیلی که می توان  از  این توصیه بر داشت کرد ،  این است که این گفته بیشتر  در راستای منافع مردم  این مرز و بوم بوده است تا منافع شخصی یک وکیل.
بر اساس  همین  رهنمود ، یکی از اهداف اساسی موسسه حقوقی  نوران وکیل ، تاکید بر مشاوره تخصصی به هموطنان عزیز توسط وکیل دادگستری خواهد بود. این هدف در راستای منافع عموم  مردم گام بر می دارد که باعث تسهیل در ارائه خدمات حقوقی راه گشا  ونیز صرفه جویی مادی برای شما مردم صبور است.
به جرئت می توان  گفت ؛ شاید ۷۰ درصد از مشکلات مردم با یک مشاوره حقوقی راه گشا و کاربردی قابل حل بوده و نیازی به پرداخت حق الوکاله های هنگفت نباشد.!!!
حالت بعضی از پرونده های مطروحه در دادگاه ها از لحاظ قانونی،  مثل  حالت یک بیمار ناخوشی است که بهترین پیشنهاد پزشکی برای او عدم انجام هیچگونه جراحت طبی می باشد. واین ضرب المثل قدیمی  عربی( الیاس احدی الراحتین) “ناامیدی یکی از دو آرامش است” را به ذهن متبادر می کند.بعبارت دیگر در اینگونه پرونده ها بهترین راه حل برای جلوگیری از خسارت بیشتر به متضرر ، این باشد که پرونده را در حُکم مرده فرض کند و پیگیر ان نباشد. چون فقط وقت و پول خود را به هدر خواهد داد.
مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

ابلاغ قانون جدید تسهیلات ازدواج

اختبار/ قانون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزند و وام مسکن فرزند سوم و بیشتر به شبکه بانکی ابلاغ شد. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج: تسهیلات

شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی

پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، نسبت‌به شیوه‌ی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *