احمد نورانی

۴ آذر ۱۴۰۱

طرح  جدید مجلس در مورد دانشجویان در صورت هنجارشکنی در دانشگاه 

به نقل از دیده بان هشتم :  جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین کرده‌اند که در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاه‌ها و ارتکاب جرائمی همچون ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، فحاشی و توهین به مقدسات در دانشگاه هاو هرگونه اقدامی که در روند ماموریت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اخلال ایجاد کند، ضمن صدور احکام انضباطی، متخلفین را محکوم به پرداخت کل هزینه های تحصیل در آن مقطع آموزشی کنند.
از دیگر مجازات های مطرح شده در این طرح ممنوع الخروجی به مدت ۱۰ سال است.
در این طرح پیش بینی شده در صورتی که دانشجویان از اقدامات هنجارشکانه ابراز پشیمانی کنند، مجازات های فوق تخفیف خواهد یافت و یا در صورت رفع نیاز کشور و خدمت رسانی مجازات آنها بخشیده خواهد شد.
گفتنی است این طرح بعد از گذر از مراحل قانونی مطابق با اصل ۷۴ قانون اساسی  که طرحهای قانونی  مجلس باید به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان برسد تا در مجلس شورای اسلامی قابل طرح باشد. ونیز بعد از اعلام وصول  در صحن علنی مجلس  و تصوب آن ، مطابق با اصل ۹۱ و اصل ۹۴ قانون اساسی باید به  تایید شورای نگهبان برسد.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

صدور نخستین برات الکترونیکی

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *