احمد نورانی

۲۰ دی ۱۴۰۲

اعلام مفقودی گذرنامه از طریق اپلیکیشن “پلیس من” و سامانه سخا

مهدی سید هاشمی مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی: در گذشته افراد جهت اعلام مفقودی گذرنامه خود می‌بایست به اداره گذرنامه در تهران و مراکز استان‌ها مراجعه می‌نمودند، که در راستای تسریع و تسهیل در روال انجام امور، ارائه این خدمت در اپلیکیشن “پلیس من” و سامانه سخا نیز فراهم شد.

تا چند سال اخیر، صدور مجدد گذرنامه بعد از اعلام مفقودی حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید اما با تمهیدات جدیدی که در پلیس گذرنامه اتخاذ شده، مدت انتظار برای دریافت گذرنامه جدید طی ۲۰ روز انجام می‌پذیرد.

متقاضیان علاوه بر مراجعه حضوری، می‌توانند به صورت غیر حضوری نسبت به اعلام مفقودی گذرنامه اقدام و از تبعات حقوقی این امر و سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.

پس از اعلام مفقودی به پلیس گذرنامه، اطلاعات افراد در سامانه اینترپل ثبت می‌شود. به همین سبب در صورتی که گذرنامه توسط خود شخص پیدا شد، باید این موضوع را سریعاً به اداره گذرنامه اعلام کند تا زمانی که قصد خروج از کشور را دارد با منع خروج از کشور مواجه نشود./  مهر

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *