احمد نورانی

۲۵ مرداد ۱۴۰۲

رئیس سازمان ثبت: مصاحبه علمی آزمون سردفتری ریزش ندارد

به نقل از دیده بان هشتم : رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متقاضیان سردفتری که صلاحیت عمومی آنها تایید شود، به خاطر ضعف علمی مردود نمی‌شوند.
حسن بابایی در رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری گفت: سازمان برای تمامی ۹ هزار متقاضی قبول شده در آزمون سردفتری در مرحله آزمون علمی پرونده تشکیل داده است و هیچ متقاضی‌ای را مردود اعلام نکرده ایم.

حسین بابایی در ادامه گفت: مراحل احراز صلاحیت علمی متقاضیان آغاز شده است و جهت تسریع در پذیرش متقاضیان برای اولین بار در تاریخ سازمان ثبت به تمامی استان ها اختیاراتی را تنفیذ کردیم که دادگستری ها بحث اختبار را انجام بدهند و هیچ بهانه ای را برای اطاله در پذیریش متقاضیان نداریم.

وی افزود امیدوارم: در کمترین زمان ممکن متقاضیانی را که صلاحیت لازم را دارند پذیرش کنیم و هیچ متقاضی که از نظر علمی شرایط لازم را نداشته باشد مردود اعلام نخواهد شد.

حسین بابایی در خصوص فرصت مجدد به متقاضیان آزمون سردفتری گفت: ما دوره های کارآموزی برای متقاضیان قرار خواهیم داد و اگر بعد از اتمام دوره کارآموزی و در مصاحبه مجدد باز هم شرایط علمی را نداشته باشد این فرصت را اعطا خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: در فرایند های که پیش بینی شده است امکان جذب تمامی متقاضیان وجود دارد مگر اینکه صلاحیت های عمومی برای متقاضیان احراز نشود. ما از مراجع استعلام می کنیم که متقاضیان برای گزینش پرونده قضایی یا سابقه کیفری نداشته باشند. اگر این موارد را نداشته باشند در سایر فرآیند ها ما شرایط جذب را فراهم خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *