احمد نورانی

۱۶ آذر ۱۴۰۲

ماجرای دوربین‌های حاشیه‌ساز در مشهد !

فرهیختگان نوشت : پس از استوری چند روز پیش یک خبرنگار مشهدی درباره نصب دوربین‌های تشخیص چهره و نمایش مشخصات شهروندان در مانیتوری در متروی مشهد، حالا تصاویر ارسال شده برای «فرهیختگان» نشان می‌دهد دوربین‌های مشابه تشخیص چهره در راه‌آهن مشهد هم نصب شده اند و تصویر چهره عابران را تشخیص داده و روی مانیتور نمایش می‌دهد.

گفتنی است که دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نسبت به ماجرای نصب دوربین‌ها در متروی مشهد واکنش نشان داده و گفته بود: نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است؛ با ناقضین حقوق مردم برخورد شود.

در همین راستا به نقل از اعتماد آنلاین / مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و اطلاعات افراد در مانیتور‌ها خبر داد. وی گفت: تصاویر و سن افراد از طریق هوش مصنوعی بر روی تلویزیون به نمایش در آمده است. ابتدا قرار بوده صرفا تصویر افراد روی تلویزیون پخش شود، اما اپراتور، برخی موارد دیگر را به آن افزوده است که از صبح امروز این فرایند متوقف شده است.

مهدی تناکی با بیان این که مانیتور سالن مترو در حال حاضر صرفا تصاویر دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد، افزود: طی امروز برخی کاربران ادعا کردند که در تلویزیون قطار شهری اطلاعات خصوصی افراد منتشر شده است در حالی که در کنار تصاویر چهره افراد، صرفا اطلاعاتی مانند جنسیت و سن آنان منتشر شده است و این گونه نبوده که حتی نام کسی منتشر شود./فارس

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

استعلام برخط وضعیت خودرو

  کلاهدوزان با اشاره به بهره‌برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *