احمد نورانی

۸ اسفند ۱۴۰۲

کلاهبرداری با ثبت آنتن گوشی‌های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ در سامانه “همتا”

به نقل از خبر خوان حقوقی میزان /  سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه همتا، کارشناسان پلیس فتا پایتخت با اقدامات تخصصی موفق به شناسایی مجرم شدند.

در این ترفند با عنوان ثبت آنتن گوشی‌های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا برای جلوگیری از قطع شدن آنتن موبایل، مجرم رایانه‌ای (سابری) با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و ثبت نام کرده که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان ختم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد شاکیان به بیش از ۳۵ نفر در روند رسیدگی پرونده گفت: مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

مبلغ سرقت شده در این پرونده بیش از یک میلیارد تومان است، شهروندان دقت کنند که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از جمله سامانه همتا، قوه قضاییه، صدا و سیما و … با شماره‌های شخصی پیامک ارسال نمی‌کنند.

مشاوره آنلاین و رایگان موسسه حقوقی نوران وکیل

آمار عجیب شاهدان حرفه‌ای

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه: در دو ماه ابتدایی امسال ۳۶ هزار نفر به دستگاه قضایی وارد شده‌اند که به شاهد حرفه‌ای بودن آن‌ها مشکوکیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *